AOpen H425D Review
De AOpen H425D is een nette, goed afgewerkte en vooral ook goedkope kast zonder voeding.
Bouwkwaliteit en afwerking
De kast voelt stevig aan en het merendeel van de randen is netjes afgerond. Ik heb de inhoud van de kast kunnen monteren zonder mijn handen open te halen.
Het enige punt wat hierbij valt op te merken is het meegeleverde IO-shield. Deze zit op drie punten aan de kast vast en moest er met een hamer uitgeslagen worden. Wat mij betreft laten ze het gewoon helemaal weg, want er wordt tenslotte altijd wel een bij het moederbord geleverd en de gaten op dit IO-shield zijn in 99% van de gevallen niet compatibel met de aansluitingen van het moederbord.
Inbouwmogelijkheden
De kast biedt ruimte voor een mATX moederbord,...
Pluspunten
Goedkoop Stevig Goed afgewerkt
Minpunten
Het IO-shield dat je er met een hamer uit moet rammen
Eindoordeel
Bouwkwaliteit en afwerking
De kast voelt stevig aan en het merendeel van de randen is netjes afgerond. Ik heb de inhoud van de kast kunnen monteren zonder mijn handen open te halen.
Het enige punt wat hierbij valt op te merken is het meegeleverde IO-shield. Deze zit op drie punten aan de kast vast en moest er met een hamer uitgeslagen worden. Wat mij betreft laten ze het gewoon helemaal weg, want er wordt tenslotte altijd wel een bij het moederbord geleverd en de gaten op dit IO-shield zijn in 99% van de gevallen niet compatibel met de aansluitingen van het moederbord.
Inbouwmogelijkheden
De kast biedt ruimte voor een mATX moederbord, een ATX-voeding, 3 hardeschijven en 2 opticals. Dat is ruim voldoende om een complete pc in elkaar te zetten. Er is geen mogelijkheid de kabels netjes weg te werken of gaten om bijvoorbeeld waterkoelingslangen door heen te geleiden. Aangezien het aantal kabels in de meeste gevallen toch vrij beperkt is hoeft het ontbreken van kabelmanagement niet als groot nadeel gezien te worden.
Koelingsmogelijkheden
De koelingsmogelijkheden zijn beperkt. Achterop wordt een 8cm fan meegeleverd die je als je van stilte houdt niet aan moet zetten. De fan is voorzien van een molex en kan dus niet zomaar op het moederbord worden aangesloten. Er is ruimte voor een 12cm fan ter vervanging van deze 8cm fan.
Daarnaast heeft de zijplaat veel perforatie ter hoogte van de videokaart, zodat een stevige videokaart voorzien kan worden van frisse lucht en de CPU heeft een luchttunnel naar de zijkant.
Vormgeving
Strak zwart met audio en usb-poorten aan de voorkant. Geen poespas of rare vormen en ik vind het er netjes uitzien. Beoordeel het zelf met de foto's.
Installatiegemak
Er hoeven geen spacers ingeschroefd te worden om het moederbord te bevestigen, want op de punten waar het moederbord vastgeschroefd wordt is het moederbordtray omhoog gedrukt. Het is dus een kwestie van eerst het IO-shield losrammen met een hamer, vervolgens de bijgeleverde IO-shield van het moederbord plaatsen en vervolgens het moederbord er in leggen en vastschroeven.
De voeding kan eenvoudig op zijn plek geplaatst en vastgeschroefd worden.
Op de bovenste plaats voor de opticals is het plaatstaal al verwijderd en kan na het verwijderen van de zwarte kap de DVD-brander eenvoudig op zijn plaats geschoven worden. Vier schroeven er in en klaar.
Wanneer de hardeschijf op de bodem bevestigd wordt moet er een schroef losgedraaid worden om de tray los te maken. Vervolgens kan met vier schroeven de hardeschijf vastgemaakt worden en het geheel weer teruggeplaatst worden. Er worden geen dumbscrews meegeleverd, maar met een gewone schroevendraaier valt alles prima vast te zetten.
Prijs
23 euro! combineer dat met bijvoorbeeld een Be Quiet voeding en je hebt voor ongeveer 60 euro een kast met een stille en 80+ gecertificeerde voeding die stevig gebouwd is en beperkte uitbreidingsmogelijkheden biedt. Wat mij betreft een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding
Reacties (4)
Je bent trouwens in de war met het woord backplate. Backplate is die metalen plaat waar je moederbord op is gemonteerd
Fijne kast, ik heb er zelf m'n server (AMD X2 240) inzitten. De plaatsing van het HDD rekje ben ik niet helemaal tevreden over, ik had hem liever wat hoger gehad, zodat je er nog een fan voor kon plaatsen.
- dat probleem ken ik maar al te goed, - een optie is om het rekje eruit te halen en er een 4in3 module zijwaards in te hangen - dat levert je wat krapte op maar ook 4 mogelijheden om schijven op te hangen (gekoelt en wel)...
mod werkzaamheden -
> bovenaan een ophang systeempje verzinnen en monteren.
> een lucht gat in je zijplaat maken
totale tijd nodig +/- 2 uur als je netjes wilt werken..
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn