VENZ A501

Specificaties Stereo-speaker met WiFi (netvoeding) - Bekijk alle specificaties

VENZ A501 Review

glaswerk 7 juni 2020, laatste update op 7 juni 2020, 292 views Product gekocht

VENZ A501

Veel waar voor je geld. Zoek je een wifi/ethernet-speaker met goed geluid, die niet afhankelijk is van gesloten software-standaarden maar te besturen valt met o.a. DLNA en http-commando's? Zoek niet verder.

Pluspunten

• Meer dan prima geluid
  • Via o.a. DLNA te bedienen via standaard apps

Minpunten

• Verouderde software
  • Wifi accespoint kan niet uitgeschakeld worden

Muziekweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Mid- en hoogweergave Score: 4
Uitstekend geluid (voor z'n formaat), vult onze ruime keuken met gemak. Het configureren via de verouderde Android app of spartaanse web-interface is even puzzelen. Maar als het eenmaal draait, dan werkt het prima. Lokale content, internetstreams, Spotify, TuneIn, geen probleem.

De Venz laat zich (bijvoorbeeld) ook bedienen door de nog wel bijgehouden apps van (bijvoorbeeld) de Audiocast, die op dezelfde Linkplay-chipset gebaseerd is. Zelf heb ik 'm geïntegreerd in Home Assistant.

Het is jammer dat de markt voor dit soort open-standaard-producten zo beperkt blijkt. Ik wacht ongeduldig op de volgende prijsstunt met dit apparaat, zodat ik er nog een paar bij kan kopen.

Een minpunt is dat de Venz, als ie bedraad is aangesloten, een Wifi-accesspoint creëert. Hier valt, behalve het wachtwoord, weinig aan te configureren. Het is ook niet uit te schakelen. Jammer van de onnodige ethervervuiling in huis.

Heb jij ook een VENZ A501?