Hirschmann Gigabit internet over coaxadapter - 2 stuks

€ 102,83
Specificaties Media Converter - Bekijk alle specificaties

Hirschmann Gigabit internet over coaxadapter - 2 stuks Review

treris 27 mei 2020, 674 views Product gekocht

Hirschmann Gigabit internet over coaxadapter - 2 stuks

Ideale oplossing voor kamers waarin al wel een coax kabel ligt, maar je die niet gemakkelijk kunt/wilt vervangen door een netwerkkabel (bijvoorbeeld omdat er in die kamer ook een tv staat, of omdat de coax kabel erg vast zit).

Pluspunten

• Stabiele verbinding
  • Snel (1Gbit lijkt ook echt gehaald te worden)
  • Robuste behuizing
  • (Zeer) Eenvoudige installatie

Minpunten

• Wel stroom nodig

Kwaliteit Score: 4
Features Score: 4
In verband met al het thuiswerken had ik een studeerkamer toch een bekabelde verbinding nodig voor een oudere laptop met niet al te beste WiFi. Er zat in die kamer al een coax kabel, dus in eerste instantie had ik bedacht om die te vervangen voor een netwerk kabel. Jammer genoeg zat die coax kabel dusdanig vast dat ik het niet voor elkaar kreeg om hem te vervangen. Ik had geen zin om internet over de elektra te laten lopen omdat ik daarvan toch lees dat het niet altijd even stabiel/snel werkt.
In plaats van de netwerk kabel vervangen dus deze set gekocht om toch bekabeld gigabit internet te hebben in die kamer.

De set bestaat uit twee metalen kastjes met op elk twee coax aansluitingen en een ethernet aansluiting. Behuizing is van metaal o.i.d. en voelt erg robuust, maar desondanks niet zwaar. De kastjes hebben wel allebei stroom nodig via een micro-usb aansluiting (kabels meegeleverd, adapters had ik nog liggen van oude telefoons).

Installatie ging erg makkelijk, netwerk kabel van router naar één van de kastjes, vervolgens via coax naar de bewuste kamer en daar weer vanaf het tweede kastje naar de laptop via een netwerkkabel.
Verbinding was gelijk goed, minimale extra latency (van 5 naar 7 ms) en wel gewoon volledige gigabit verbinding naar de router.

Werkt nu een paar weken en blijkt erg stabiel, althans ik hoor geen klachten van degene die elke dag in die kamer werkt.

Eventueel kun je ook nog gewoon het televisiesignaal over de coax kabel blijven laten lopen, maar in die kamer staat geen televisie dus dat heb ik niet gedaan.

Al met al misschien niet de goedkoopste oplossing, maar ook weer niet heel veel duurder van gigabit powerline en zeker veel minder werk dan het vervangen van een serieus vastzittende coax kabel.

Heb jij ook een Hirschmann Gigabit internet over coaxadapter - 2 stuks?

Goedemorgen,

Bevalt de oplossing nog steeds? Ik zit met exact hetzelfde probleem; coax-kabel zit ramvast en die kan ik dus niet vervangen voor een UTP-kabel helaas.

Ik hoor het graag, groeten Wilco
Hoi Wilco,

Ja, bevalt nog steeds erg goed, heel stabiel en ik moet eerlijk zeggen dat ik haast vergeet dat we het gebruiken.
Kan het nog steeds aanbevelen!
Zie wel dat de prijs inmiddels gestegen is gek genoeg, destijds heb ik er geloof ik € 93 voor betaald (voor de versie zonder usb adapters).

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.