1 review

Lexmark C3326dw

Specificaties Laser printer (Kleur) met WiFi en Ethernet - Bekijk alle specificaties

Lexmark C3326dw Review

millhillNewbie 26 mei 2020, laatste update op 26 mei 2020, 383 views Product gekocht

Lexmark C3326dw

Prima printer, compact, automatisch dubbelzijdig, kleuren en 250 vel papier, handmatige invoer makkelijk bereikbaar. Prima design.

Pluspunten

• Printkwaliteit
  • Snelheid
  • Footprint

Minpunten

• Geen aan/uit hard switch
  • Eigenwijs met wifi

Inktverbruik Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 5
Afdruksnelheid Score: 5

Keuze

Het zou eigenlijk een HP moeten worden. Ik heb daar goede ervaringen mee, mijn vorige was een 4L en die heb ik 20 jaar gebruikt. De HP was echter (door Corona?) uitverkocht. Door specs in te vullen (compact, automatisch dubbelzijdig, kleuren, laser) waren er niet zo veel opties en mijn oog viel al snel op deze Lexmark.

Installatie

Uitpakken was een genot, alles goed aangegeven, tapes lieten los zonder residu.
Binnen 5 minuten kon ik op de aan knop duwen.
Sommige pc's konden hem zo vinden (W10) en bij een andere moest ik toch even de drivers gebruiken die op een cd (!) werden meegeleverd. De installatie software ziet er robuust uit en was vlot.

Toch een klein hikje

Vandaag was een laatste machine aan de beurt en toen ging het even niet goed. Waarschijnlijk door een probleem op mijn router. Hierdoor probeerde ik de installatie via de app van Lexmar uitk, die stelt je dan icm een menu optie op de printer in staat om de installatie te doen. Daarbij maakt de printer een wireless netwerk aan en daar kun je dan de app mee connecten. In theorie. Hier ben ik mee gestopt en na een frisse start (stroomkabel er uit stroomkabel er in) pikte de printer zijn oude IP weer op en was hij weer benaderbaar.
Ik ga binnenkort mijn router vervangen, dat zal het probleem waarschijnlijk oplossen. Zo niet dan duik ik onder de vloer voor een kabeltje, want er zit ook een ethernetpoortje op!

Altijd standby

Weer een apparaat, weer een beetje standby gebruik. Dat schoot er door mijn hoofd toen ik bij het aansluiten zag dat er geen hard switch op zat voor aan/uit. Een beetje netwerkprinter is natuurlijk altijd bereikbaar, alleen is de printfrequentie hier laag en kan het wat mij betreft best uit om hem een tijdje helemaal uit te hebben. Ik zal eens kijken of ik kan meten wat het werkelijke standby verbruik is.

Andere reviews

Heb in andere reviews gelezen dat de printer duur is qua consumables. Met een relatief kleine print behoefte was ik daar niet zo bang voor, ook dat moet ik maar aankijken zodra ik een toner moet vervangen heb ik daar wel een beeld bij.

Printkwaliteit

Wat ook in andere reviews naar voren komt is de printkwaliteit. Wat ik tot nu toe gezien heb ziet er erg goed uit!

Al met al ben ik zeer tevreden over deze printer. Ik zal de review nog aanvullen als ik er meer printervaring op heb dan een blaadje labels en 4 testpagina's.

Heb jij ook een Lexmark C3326dw?