Keysonic KSK-8001 UEL Review

Brazza 29 juni 2010, laatste update op 29 juni 2010, 2.692 views

Keysonic KSK-8001 UEL

Pluspunten

• Platte keys
  • Makkelijker 's nachts typen
  • Multimedia keys die werken (voor de vervandering icm windows 7)

Minpunten

• Kleine backspace

Ik wilde eens een nieuw keyboard, ipv zo'n Logitech UltraflatX die ik om de 3 maanden mocht vervangen. Na vele reviews gelezen te hebben uiteindelijk gegaan voor een Keysonic KSK-8001 UEL met backlight en wel in 2 kleuren. Ook is dit te dimmen of helemaal uit te zetten.

Ik zocht dus een keyboard met laptop toetsen en erg zachte aanslag. Aangezien ik soms game maar meestal aan het tikken ben, is dit erg lekker.

Materiaal is van een soort brushed aluminium look (de polssteun dan) Maar het is gewoon plastic. De grote ronde knop rechts boven is niet voor het volume zoals je zou denken, maar om de backlight te dimmen of uit te zetten.

De caps-, scroll-, en numlock lampjes blijven trouwens blauw.

Enig nadeel vind ik dat hij een kleine backspace heeft. Maar 't is maar net wat je gewend bent. Daarnaast geven de toetsen bijna geen weerstand. Net zoals die Logitech UltraflatX.
Wat ik ook er makkelijk vind is dat de media keys out-of-the-box werken zonder drivers onder Windows 7. In tegenstelling tot die Logitech. Nu maar hopen dat hij langer als 3 maand mee gaat.

keysonic
groenblauwmediakeys

Heb jij ook een Keysonic KSK-8001 UEL?

beetje erg korte review...

maar ik denk dat zo'n toetsenbord niet verkeerd is.
alleen wat is het verschil met bijvoorbeeld de logitech G110, die is veel duurder, en daar wordt trouwens dit verhaaltje op getikt, maar zou die ook veel beter zijn in kwaliteit?

en de logitech g110 kan veel toetsaanslagen tegelijk verwerken, wat handig is in games, kan deze dat ook?
Zelf geen ervaring met die G110. Maar wat ik zo kan zien dat de keys minimaal de helft hoger zijn dan deze KeySonic. Ik type normaal erg snel. Meeste keyboarden beginnen nouja bijna roodgloeiend te worden. Maar met deze heb ik nog geen problemen gehad.
Ik heb de blauw-rode variant, maar bij veel toesten is de aanslag erg zwaar en is er duidelijk sprake van vrijving. Heb jij hier geen last van?
Euh nee niet echt. Ik pas nu ook wel op met drinken koffie en roken achter mijn computer. Bij vorige keyboards was dat het probleem dat de aanslagen zo zwaar gingen.
Vreemd dat er op de product foto wel een grote backspace staat. 8)7
Ja ik zie het nu ook, helaas heeft hij de geest gegeven van overmatig frisdrank misbruik. Ik hou het wel bij goedkope keyboards of eentje die tegen water kan ;)
Ik ben eigenlijk opzoek naar zo'n soort keyboard. Heb nu en Sweex en erger me aan de kleine backspace. Al heeft deze wel weer een grote linker en rechter shift. :+
Ik ben nog het meeste content met een logitech ultraflat. Heeft allebei grote backspace en grote shift. Maar het typt zo onwijs lekker. Om de paar maand koop ik wel een nieuwe a 15-19 euro.