1 review

Specificaties Soort accessoire: Stylus (voor notebook) - Bekijk alle specificaties

Dell PN557W (Latitude 5285\nLatitude 5289 (Tether not available)\nLatitude 7285 (Tether not available)) Review

RijNewbie 21 april 2020, laatste update op 21 april 2020, 89 views Product gekocht

Een Wacom pen gemaakt voor Dell's. Valt soms uit en moet wakker gemaakt worden door lukraak op alle knopjes te drukken. Geen extra soorten of vervangende tips mogelijk. De knoopcellen voor de Bluetooth LE en de AAAA batterij gaan gauw leeg. Ik vond het niet mijn €72,- via dell.com waard.

Pluspunten

• Metale behuizing
  • Perfecte aanvulling bij een Dell 5290 2in1
  • Bluetooth LE

Minpunten

• AAAA Batterij om de 4-5 maanden vervangen
  • Erg prijzig
  • Valt soms uit
  • Geen penklipje en digitale gum

Ik had deze pen nieuw gekocht van de officiële Dell website voor bij mijn Latitude 5290 2-in-1 ruim een jaar geleden. Ik gebruik de pen hoofdzakelijk voor artistieke doeleinden en niet schrijven.

Het is een erg basic pen, die werkt met 2048 lagen drukgevoelligheid op mijn tablet. Dat is ongeveer het enige positieve wat ik te vertellen heb over deze pen. Het heeft geen eraser bovenkant maar, een knop voor pairing met Bluetooth LE. Deze feature heeft nooit norrmaal gewerkt met mijn Latitude en ik zie de meerwaarde niet echt. Ik had liever gewoon een gum. De behuizing is van net afgewerkt metaal, maar niet heel erg comfortabel bij lang gebruik. Een pen klipje was ook handig geweest, voor situaties dat je de pen liever niet aan de zijkant wilt hebben van je tablet.

In de doos waren geen vervangende of extra soorten tips inbegrepen. De tip die je krijgt is een middel-harde tip perfect voor schrijven. Persoonlijk had ik liever een zachte tip. Vervangende tips zijn niet bestelbaar van dell.com website. Het schijnt zo te zijn dat de tips van een Wacom Bamboo Link, maar dit heb ik nog niet gezien. De enige leuke extra was het touwtje om hem te bevestigen aan de tablet.

Het meest bijzonder irritante aan de pen is dat het de neiging heeft uit te vallen. De pen reageert niet totdat je op alle knopjes drukt. Verder heb ik een nieuw probleem recentelijk erbij gekregen, dat de pen weer reageert na een tikje.

De batterijduur is niet bepaald indrukwekkend. De pen heeft een Bluetooth LE chip die stroom krijgt van twee knoopcelletjes. Deze houd na ongeveer een jaar ermee op (deze gimmick feature heb ik nog nooit gebruikt want het werkt op alles behalve mijn tablet). De 'AAAA' batterijen gaan met geluk 5 maanden mee met redelijk wat gebruik.

Conclusie: leuke extra, maar het kan onmogelijk de prijs rechtvaardigen. Het is gewoon een shake-down van Dell die niet meer accessoires wil bijvoegen bij hun producten. Koop hem tweedehands en onthoud dat het meer voor zakelijk gebruik is dan artistiek.

Heb jij ook een Dell PN557W (Latitude 5285\nLatitude 5289 (Tether not available)\nLatitude 7285 (Tether not available))?