Specificaties 15,4" (1280x800), 80GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Extensa 5220-201G08Mi Review

JeroentjeB 17 april 2011, laatste update op 18 april 2011, 516 views

Acer Extensa 5220-201G08Mi

Pluspunten

• Redelijk goedkoop
  • Kan tegen een stootje
  • Accuduur in het begin boven de 2 uur
  • (persoonlijk) Tijdloos design

Minpunten

• Max 2GB werkgeheugen
  • Grafisch zwak door Intel graphics chip
  • glossy scherm

Dit is een korte "review" omdat ik denk dat een hele uitgebreide nu niet meer zinvol is want deze laptop is bijna nergens meer te krijgen. Daarom zijn het ook meer mijn persoonlijke bevindingen die hier staan

Ik heb deze laptop in 2008 gekocht en hij doet het nu (april 2011) nog steeds. :)
Ik had zelf niet verwacht dat hij het zolang vol zou houden, ben er niet zuinig op. 8)7
Voor een Acer doet hij het waarschijnlijk langer dan gewoonlijk.

Helemaal probleemloos is hij niet, zo ging na een jaar de connector van de accuoplader los in de laptop.
Verder is bij mij de audiopoort afgebroken maar dat kwam waarschijnlijk door mijzelf :9 Ook begint de acculader zelf nu problemen te krijgen, waarschijnlijk kabelbreukje.

Ik heb hem op verschillende besturingssystemen: Ubuntu,winXP,winVista,win7 het werkt allemaal al zijn er voor Ubuntu niet alle drivers en werkt Vista niet bepaalt soepel.

Accuduur was in het begin meer dan 2 uur maar na ong 3,5 jaar redelijk intensief gebruik is dit nog een kleine 50 minuten.

Verder is het een simpele laptop waar je niet te veel van moet verwachten. Net zoals van deze review :P

Heb jij ook een Acer Extensa 5220-201G08Mi?