Specificaties Dual core @ 3GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Athlon II X2 250 Boxed Review

enthernal 14 juni 2010, laatste update op 17 juni 2010, 1.574 views

AMD Athlon II X2 250 Boxed

Pluspunten

• goedkoop
  • toch krachtig

Minpunten

• geen

ik heb deze cpu gekocht met de bedoeling deze in een htpc te gebruiken. zodoende was het niet nodig een zeer krachtige cpu te hebben. ik heb lange tijd getwijfeld tussen deze cpu & een goedkoop moederbord of een intel atom-bordje. uiteindelijk is het toch deze combinatie geworden, omdat ik uit andere reviews heb afgeleid dat niet alle atoms HD even goed afspelen.

en ik kan zeker niet klagen over de gemaakte keuze. voor een paar euro's meer heb ik een veel sterkere cpu & grafische kaart. en een hoop meer mogelijkheden. de cpu is eigenlijk iets te krachtig voor enkel een htpc te zijn, maar het was toch een van de goedkoopste cpu's in het amd gamma (scheelde op moment van aankoop minder dan 1 euro met de goedkoopste). de installatie was zeer eenvoudig, geen enkel probleem mee gehad. de koeler die meegeleverd werd doet zijn job naar behoren en houd alles standaard slechts een paar graden boven kamertemperatuur. als OS heb ik windows 7 64bit gekozen en ook daar een zeer vlotte installatie gehad. nadien alle gebruikelijke programma's geinstalleerd, anti-virus, drivers, WoW en alles draait naar behoren zelfs tijdens het gamen(niet dat er veel op gegamed zal worden maar de cpu kan het zeker aan).

vergeleken met de andere processoren die in huis heb (beide intels) moet ik zeggen dat deze zeker meer voor zijn geld heeft dan de andere. de E8400 die ik heb kost nog steeds meer dan het dubbele, maar is eigenlijk nauwelijks beter. mijn oude pentium D is het eigenlijk zelfs niet waard om mee te vergelijken, de athlon veegt er gewoon de vloer mee aan. ook waard te vermelden is dat de athlon opmerkelijk koeler blijft dan de intels, zo'n goeie 10C :o

ik hoop dat deze review beter is dan de vorige versie ;)

Heb jij ook een AMD Athlon II X2 250 Boxed?

yup, dat weet ik ook, maar dit is een htpc, dus behalve nu bij het stressen zal deze nooit een hoge workload hebben en zullen de temps dus nooit zo hoog worden ;)
Nou, 1080P MKV van 40GB is toch wel de top voor dit processortje ;)
Ik heb zelf de 245 en die zweet wel onder zo'n hoge resolutie ;)
74 graden lijkt mij niet echt veilig, onder load is het beter om de temperatuur maximaal ~60 te laten worden.

Edit: Heb het opgezocht en AMD geeft als maximale temp. 74 graden maar dan nog lijkt dat mij aan de warme kant

[Reactie gewijzigd door Redblader op 13 juni 2010 20:46]

Nouja je wilt niet dat je CPU tegen de maximale temp aan zit te hikken want dat betekent dat hij op een warme dag of wanneer de ruimte waar hij in staat om een of andere reden warmer wordt hij er zo overheen springt.
ps, voor mensen die vinden dat deze review ondermaats is, je mag altijd zeggen wat je beter zou doen, dan kan ik er nog iets van opsteken.
ja er valt wel wat te verbeteren:

• kopjes
• foto's
• benchmarks
• temperaturen
• koeler
• vergelijking met ongeveer even dure cpu's
• enz.
• overclocken niet te vergeten

;)

[Reactie gewijzigd door epic_gram op 14 juni 2010 20:12]

jup, maar zoals in de review gezegd, het is een htpc. ik heb hem eventjes overklokt maar verder runt die normaal met de standaard koeler. benchmarks en dergelijke zijn dus niet echt intressant in mijn geval. en er is een andere review waar het overklokken mooi besproken.
Nou ingaan op de CPU zelf ipv enkel de temperaturen noemen ;) Wat voor mogelijkheden heeft de CPU, welke functies zitten er in, dat soort dingen.
bij deze gedaan. qua functies en mogelijkheden, denk dat dat iets te algemeen is voor in een cpu review te schrijven ;)
Misschien iets subtieler brengen: er valt nog veel te verbeteren aan deze review.

[Reactie gewijzigd door Redblader op 14 juni 2010 20:29]

@redblader; ik weet ook wel dat het beter kan, maar ik geef gewoon mijn visie over dit product. er zijn genoeg reviews om tussen te kiezen als je beter wilt.
Als je zo gaat redeneren dan had je net zo goed geen review kunnen schrijven..
Ik heb al eens uitgebreide review gemaakt en die kreeg 4 sterren dus ik weet heus wel waar ik het over heb o_O
zeer magere review maar verder wel leuk.

[Reactie gewijzigd door hvanpelt op 13 juni 2010 22:05]

@ redblader,

Je moet niet zo zeuren help mensen in plaats van ze at te zijken wat jij nu doet. Zo kun je nuttige tips geven dan heeft iedereen er wat aan. Verder is de review wel van matige kwaliteit maar we moeten blij zijn met elke review en iedereen juist toejuichen die er een maakt. maak jij eerst even een goede uitgebreide review.
En nu gaan zeggen dat ik zeur? ik heb alleen gezegd dat OneOverPrime het ook anders kon brengen dus dat er nog veel te verbeteren viel in plaats van zeggen ''wat een schijtreview'' dus om nou te gaan zeggen dat ik zeur, ik zou is wat beter lezen :(