Motospeed Inflictor CK104 Review
Ongelofelijk veel waar voor je geld en verrassend goede kwaliteit
Pluspunten
Prima feel met rode scwitches Heel kompakt Stevig Doubleshot toetsen dus geen weggesleten letters
Minpunten
Verlichting met speelse patronen Geen kontinu kleur maar licht golvend Snoer vast aan keyboard Geen polssteun Lettertype op toetsen is even wennen
Eindoordeel
Er zijn hier 2 stuks nu bijna 3 jaar zeer intensief in gebruik en beide zijn nog perfekt in orde. Kwalitatief doen ze niet onder voor de Corsair K70 die ik ook heb.
Ze hebben geen steekje laten vallen en de switches voelen nog even fris als bij aanschaf.
Dit is wel een verademing na slechte ervaringen met een duur keyboard van Gigabyte en één van Cooler Master.
De Gigabyte begon na een maand of wat te denderen en daar was niets aan te doen. De CMStorm had slechte keycaps die na een jaar al bijna verdwenen letters vertoonde.
De Motospeed is eenvoudig zonder veel franje. De verlichting is in een aantal patronen in te stellen en hier en daar een beetje kinderachtig. Als je één kleur wilt, moet je een licht golvende verlichting voor lief nemen. die kan je alleen wel heel langzaam en ondiep instellen en dan stoort het mij helemaal niet
Het gebrek aan polssteun heb ik opgelost met een stukje huisvlijt van kampeer matras gemaakt.
Kortom uitermate tevreden met dit keyboard. En dat voor 35 eu
Correctie: het keyboard kan wel 1 kleur zonder effecten weergeven maar dan is het erg mager. Met het golfpatroon is de lichtsterkte veel beter.
UPDATE:
Het is nu december 2021 en het keyboard functioneert nog steeds zonder mankeren. De verlichting is foutloos, de aanslag is nog als voorheen en zelfs de keycaps blijven mooi. Soswieso zijn de letters nog steeds netjes door de doubleshot techniek maar ze glimmen ook niet eens door slijtage !
Ze hebben geen steekje laten vallen en de switches voelen nog even fris als bij aanschaf.
Dit is wel een verademing na slechte ervaringen met een duur keyboard van Gigabyte en één van Cooler Master.
De Gigabyte begon na een maand of wat te denderen en daar was niets aan te doen. De CMStorm had slechte keycaps die na een jaar al bijna verdwenen letters vertoonde.
De Motospeed is eenvoudig zonder veel franje. De verlichting is in een aantal patronen in te stellen en hier en daar een beetje kinderachtig. Als je één kleur wilt, moet je een licht golvende verlichting voor lief nemen. die kan je alleen wel heel langzaam en ondiep instellen en dan stoort het mij helemaal niet
Het gebrek aan polssteun heb ik opgelost met een stukje huisvlijt van kampeer matras gemaakt.
Kortom uitermate tevreden met dit keyboard. En dat voor 35 eu
Correctie: het keyboard kan wel 1 kleur zonder effecten weergeven maar dan is het erg mager. Met het golfpatroon is de lichtsterkte veel beter.
UPDATE:
Het is nu december 2021 en het keyboard functioneert nog steeds zonder mankeren. De verlichting is foutloos, de aanslag is nog als voorheen en zelfs de keycaps blijven mooi. Soswieso zijn de letters nog steeds netjes door de doubleshot techniek maar ze glimmen ook niet eens door slijtage !
Beoordeel deze review:
Heb jij ook een Motospeed Inflictor CK104?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!