ASUS USB-AC51 Review

MadMarky 27 maart 2020, 144 views Product gekocht

ASUS USB-AC51

Klein, simpel en stabiel. Werkte helaas niet lekker met VPN verbinding voor thuiswerken.

Pluspunten

• Klein
  • Goedkoop

Minpunten

• Niet erg snel
  • Niet geschikt voor remote desktop?

Heb deze gekocht omdat de thuiswerkomgeving die ik moet gebruiken (Win10 stick) mijn vaste netwerkadapter niet herkende. Installatie gaat simpel, ontvangst en snelheid zijn redelijk voor zo'n kleine stick (80mbit over 5GHz).
Gek genoeg kreeg hij allerlei kuren toen ik de meegeleverde drivers had geïnstalleerd? Netwerken werden niet meer gezien of konden niet verbondon worden. Terug op de Windows drivers geen problemen meer.

Waar ik wel tegenaan liep zijn problemen met thuiswerken over VPN. Kennelijk houdt de stick de netwerkverbinding niet continu actief waardoor je regelmatig (meerdere keren per minuut) met hickups van een paar seconden te maken krijgt Beetje jammer aangezien ik de stick juist hiervoor gekocht had.
Met regulier gebruik (beetje internetten) merk je hier overigens helemaal niets van..

Heb jij ook een ASUS USB-AC51?