1 review

Specificaties Starterset • 1x 1Gbps - Bekijk alle specificaties

Netgear PL1000-100PES Review

DeRooney 19 maart 2020, 1.273 views Product gekocht

Netgear PL1000-100PES

fijne set powerline adapters om ook bijv op zolder een goede internetverbinding te krijgen.

Pluspunten

• snelheid
  • gemak installatie
  • ontwerp / afmetingen

Minpunten

• kost 1 stopcontact

Beheerbaarheid Score: 4
Vanwege het gedwongen thuiswerken en een belabberde wifi ontvangst heb ik toch maar snel besloten een nieuwe set powerline adapters / homeplugs aan te schaffen. Ik had nog 3 verschillende oude liggen waarmee het maar niet lukte om een werkend netwerk te krijgen. Na even gezocht te hebben en gelezen te hebben dat de mbps doorvoer van de adapters over het algemeen niet betekend dat dit ook de snelheid is waarmee data verzonden wordt, heb ik gekeken naar adapters waar ik gedurende langere tijd (hopelijk) wat aan heb en heb dus gezocht naar adapters met de hoogste doorvoer (1000mbps).

De adapters waren met 1 dag ertussen binnen en dus kon ik snel aan de slag. Installeren was een piece of cake, ik heb geen extra security verbinding ingesteld, dus enkel inpluggen en klaar.
Omdat ik in de meterkast slechts 2 plekken heb voor stekkers en die beide al ingenomen werden door stekkers die nodig waren heb ik in de meterkast 1 plug in een verdeeldoos gestopt. Op zolder zit de 2e adapter wel direct in een WCD. De adapters hebben 3 leds die ieder een eigen kleur kunnen krijgen waarbij er 1 led is voor de kwaliteit/snelheid van de verbinding ('link rate' genoemd). Bij mij is die groen, wat betekent dat ik de best mogelijke verbinding heb. Volgens het instructieboekje: > 80 Mbps (best).
De andere opties zijn rood: link rate < 50 mbps (good), Amber: > 50 en < 80 Mbps (better), of 'uit': geen compatibele powerline adapters. Het installeren was dus zo gebeurt en ik had mijn router op zolder ook binnen no time running.

De adapters zijn niet al te groot, belangrijk punt vond ik is dat de adapter niet een andere stekkerplek zou blokkeren. Dat is bij deze adapters niet het geval, ze zijn slank en de stekker zit niet teveel in het midden waardoor er geen ander contactpunt geblokkeerd wordt.

Dus ik ben tevreden, hopelijk blijft het ook zo voor lange tijd en kan ik wellicht ook nog de nog wel werkende homeplug/powerline adapter die ik nog had er ook nog aankoppelen.

Heb jij ook een Netgear PL1000-100PES?