1 review

Gigaset GX290 Grijs

Specificaties 6,1" • 1560x720 • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Gigaset GX290 Grijs Review

Smuggler 14 februari 2020, laatste update op 14 februari 2020, 128 views Product gekocht

Gigaset GX290 Grijs

Fijn toestel met goede batterij.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Stevig
  • Dual-sim

Minpunten

• Best groot
  • Relatief goedkoop
  • camera

Kwam op dit toestel uit na de volgende zoektermen:
minimaal 5000mAh, NFC, Draadloos laden, waterdicht.

En dit toestal was 500 euro goedkoper op dat moment dan de eerst volgende in de tweakers pricewatch (300 vs 800).

Andere dingen zoals snelheid en camera boeien mij niet zo.
Zal eerst even mijn usecase uitleggen en daarna vergelijken of het toestel aan mijn verwachten heeft gehouden.

mijn usecase

Mijn smartphone is mijn LEVEN, ik draai AndroidAPS op mijn telefoon, dat is software die mijn insuline pomp autonoom kan aansturen. dat betekend letterlijk als de telefoon het niet doet dan heb ik worstcase nog maar 5 uur te leven. (nouja na 5 uur heb ik grote problemen). en daar komen ook mijn eisen vandaan.

energie prikkelen

Accu
Een Telefoon met een gigantische accu, aangezien mijn telefoon altijd actief is en altijd verbinding maakt met de GPS en internet (4g of wifi). En als de accu leeg is heb ik een groot probleem. De verwachtingen worden aardig waargemaakt.
De telefoon gaat zo'n 3 dagen mee op 1 accu lading, terwijl ik ook nog ermee bel, whatsapp en af en toe pokemon go heb aanstaan. Ik ben daardoor zeker tevreden met de accu. De vraag is hoe dat over 4 jaar is, maar er is nog ruimte om iets in accu af te nemen.
Draadloos laden
Draadloos laden, Ik zit veel in de auto, en leg dan mijn telefoon in het draadloos laadvakje voor nog meer accu capaciteit. Werkt goed, en zorgt ervoor dat mijn telefoon nog langer mee gaat.
gewoon laden
Gewoon laden, tja het heeft geen super sneller laad functie. dus het laden neemt meerdere uren in beslag. soms onhandig, maar het valt relatief ook wel mee, je doet nu veel langer met 20% dan met een ander toestel. dus zo'n ramp is het ook weer niet.
laad aansluiting
De laadaansluiting zit netjes achter een klepje, waardoor je verkomt dat er stof in komt te zitten, een langere levensduur dus voor de connector en je telefoon!

camera

Er zitten 3 camera's op, niet echt geweldige kwaliteit, je kan er prima iets mee vastleggen, maar verwacht geen wonderen. als je van een duurder toestel af komt zal je er zelfs op achteruit gaan waarschijnlijk. dat idee had ik zelf wel, en ik kom van een samsung S7 vandaan.

Software

Aardig stock android geen andere vage troep eroverheen. prima telefoon. software lijkt op dit moment goed stabiel, heb nog geen onstabiliteit ervaren. al is dat natuurlijk lastig om na 3 weken goed te beoordelen.

NFC

1 van de redenen om deze telefoon aan te schaffen was NFC, dit zit erook op en het werkt. alleen mijn specifieke applicatie werkt helaas niet. betreft de Freestyle libre software, ach daar is mee te leven. maar had het liever werkend gezien.

Bouwkwaliteit

Ja dit is echt geweldig!. misschien een beetje groot. maar heb echt het gevoel alsof ik met de telefoon kan gooien en er nog niets mee gebeurd. tijd zal het uitwijzen. maar dit is stukken beter dan de iphones en samsungs van de laatste jaren!.
ook nog water en stof dicht, en dat geloof ik wel als ik zo naar het toestel kijk. ben te schijterig om het uit te proberen, maar maak me er ook 0 zorgen over.

Scherm

Grote bezels, maar dat is voor mijn geen probleem. immers een kleiner scherm kost minder energie om aan te hebben staan en komt dus ten gunste van een betere batterij levensduur.
Het sherm zelf is mooi helder van alle hoeken, ook met dag licht. Het is na natuurlijk winter en het heeft de afgelopen weken alleen maar geregent, maar ik verwacht met eerdere ervaringen dat dit toestel zich prima weet te redden in de volle zon.

Prestaties

Ik heb hem niet voor de prestaties gekocht, ik game erniet op dus heb dat ook niet getest.
Pokemon Go weet de telefoon prima uit te voeren. en Android zelf reageert ook snel en vlot op alles.

Heb jij ook een Gigaset GX290 Grijs?