Specificaties 4GB CF I, ¤2,337 per GB - Bekijk alle specificaties

Kingston 4GB CompactFlash Memory Standard Review

Synthiman 5 juni 2010, laatste update op 5 juni 2010, 619 views

Kingston 4GB CompactFlash Memory Standard

Pluspunten

• Geen

Minpunten

• Wisselende kwaliteit (capaciteit).
  • Slechte support cq klachten afhandeling.
  • Garantie levenslang is slechts een lege belofte.

De kwaliteit van het product is niet constant. De werkelijke capaciteit van Kingston Cards kan variëren, zonder dat je daar als gebruiker voor aanschaf redelijkerwijze van op de hoogte kan zijn. Zo heb ik van één zelfde soort (de Standaard versie) 3 verschillende capaciteiten. Dit is erg lastig als je een image maakt van zo'n card en die later wil terug zetten. (Het kan dus gebeuren dat de nieuwe card een kleinere capaciteit heeft, zodat je image er niet op past). Aangezien er verschillende labels gebruikt worden, zoals de witte bloem bij de 45x Standard versies en de kameleon bij de 50x Pro Elite versies, verwachtte ik dat de capaciteit bij alle cards met een identiek label, gelijk zou zijn. Niet dus.

Daarnaast laat de service van Kingston zwaar te wensen over! Ze lezen je mail niet echt goed en qua "levenslange garantie": dat blijkt ook slechts een lege belofte. Je moet haast bedelen om je product vervangen te krijgen.

Kingston is mij zwaar tegengevallen!

Heb jij ook een Kingston 4GB CompactFlash Memory Standard?

Dat levenslange garantie kunnen ze toch ook niet waarmaken? Is het lifetime van de flashdisk of lifetime van de customer? Een flashdisk kan een x-aantal keer overschreven worden en dan is ie op... Een reclame-leugen...
Lifetime van de flashdisk zou betekenen dat je garantie hebt totdat hij defect is..... Dat is dus onzin.....

Lifetime betekent dat ze garanderen dat het product werkt zolang jij leeft. Voor een flashcard is dit trouwens niet zo absurd als het misschien lijkt. De meeste cards zullen inderdaad je leven lang mee gaan.

Wat betreft de levenslange garantie, gaat het mij trouwens meer om de houding van Kingston. Dat is wat mij enorm tegenviel. Het ging hier niet om een erg hoog bedrag.

Het meest stoort mij de wisselende kwaliteit.

Ik had de naam Kingston altijd hoog in het vaandel, echter na een hoop ellende met 25 cards die ik heb, moet ik mijn mening helaas herzien.

Ik gebruik de cards in een aantal vintage samplers. Deze hebben hun eigen wijze van formatteren. Omdat het formatteren en verifiëren erg veel tijd in beslag neemt en niet altijd goed verloopt, werk ik met een image van een succesvol geformatteerde kaart. Het terugzetten van zo'n image, werkt alleen als de card waar je je image op wil zetten minimaal dezelfde capaciteit heeft.

[Reactie gewijzigd door Synthiman op 5 juni 2010 09:31]