1 review

Silverstone SST-ECM24

Specificaties HDD/SSD (non-raid)-controller met PCI-e 3.0 x4 - Bekijk alle specificaties

Silverstone SST-ECM24 Review

Whatts 25 januari 2020, laatste update op 29 januari 2020, 276 views Product gekocht

Silverstone SST-ECM24

Werkt prima samen met een Kingston A2000 500GB NVME SSD. De adapter voelt stevig aan en de heatsink is voldoende groot en zwaar. Alles wat je nodig hebt, zit in de doos maar de handleiding kan beter. De blauwe LEDs op de kaart kan je uitschakelen.

Pluspunten

• prima bouwkwaliteit
  • grote en zware heatsink
  • inclusief low-profile bracket
  • blauwe LEDs zijn schakelbaar
  • thermals pads voor enkel- en dubbelzijdige drives

Minpunten

• kwaliteit handleiding
  • duurder dan "no frills" adapters

Drivers en ondersteuning Score: 5
Ik heb deze kaart gekocht om mijn relatief oude socket 1150 "daily driver" PC een update te geven van een SATA Samsung 750 EVO naar een snellere NVME Kingston A2000 500GB (waarbij het BIOS dus ook gemod moest worden ivm. NVME ondersteuning).

De bouwkwaliteit van de kaart is prima en de heatsink is voldoende groot en zwaar. De meegeleverde handleiding is niet super, maar duidelijke instructies kan je hier vinden: https://www.enostech.com/...24-expansion-card-review/

De kaart ondersteunt verschillende lengte M.2 drives en in de doos zitten thermal pads voor zowel enkelzijdige als dubbelzijdige drives. Ook wordt een low-profile bracket meegeleverd. In tegenstelling tot bij een cheapo kaart die ik in het verleden al eens gekocht had, zitten hier wel alle (passende) schroefjes bij die je nodig hebt.

Er zitten blauwe LEDs op de kaart, die je wel kan uitschakelen door een switch op de buitenkant van de bracket (dus je case moet hiervoor niet open).

De temperatuur onder zware load heb ik nog niet getest, maar bij normaal kantoorwerk blijft de drive altijd onder de 30°.

Ter info: de afbeeldingen zijn afkomstig van de productpagina van SilverStone, ik heb zelf geen foto's genomen.

Update 29/01/2020: ik heb bij wijze van test een copy/paste van een folder met 76GB aan videofiles gedaan (van desktop naar desktop, dus binnen de Kingston A2000 drive). De temperatuur stijgt van 28° naar 35° en blijft daar dan hangen (gemeten met HWiNFO64). Ik heb hier een screenshot van toegevoegd, samen met een screenshot van de copy dialog box.

Heb jij ook een Silverstone SST-ECM24?