Microsoft Xbox 360 Wireless Network Adapter N Review

Na5ty 2 juni 2010, 793 views

Microsoft Xbox 360 Wireless Network Adapter N

Pluspunten

• Snel, makkelijk in gebruik, goede prijs/kwalitieit

Minpunten

• Fragiele pootjes, slechts op 1 manier aan te brengen op je Xbox

Kwaliteit Score: 4
Goed apparaat, helaas voelt het allemaal wat fragiel aan (twee uitschuifpootjes van slap plastic). Toch blijft hij wel stabiel staan ondanks het starre (en kleine) kabeltje. De twee antennes zijn wel sterk maar kunnen wel beperkt "gericht" worden. Toch denk ik dat het niet van heel groot belang is hoe deze staan, er was bij mij geen verschil in connectiviteit bij het wijzigen van de richting van de pootjes. Hij is dan ook bedoeld om achterop je Xbox 360 te zetten. Ik heb de Xbox echter in verticale stand staan, en dan kan het dus (vrijwel) niet.
De software hoefde ik niet te installeren, omdat mijn Xbox "up-to-date" was en dus hoefde ik het bijgeleverde Cd'tje niet te gebruiken. Het kiezen van een netwerk was daarna zeer eenvoudig; "Test connection", daarna kun je netwerken selecteren en zal hij nogmaals "scannen" voor netwerken in de buurt, waarna je kunt inloggen bij je eigen.
Daarna is het razendsnel. Het geeft mij een goed voordeel ten op zichtte van de kabel die ik eerst had. Het voelt allemaal online een stuk sneller aan en het downloaden gaat ook harder. Ik heb een vrij sterke internetverbinding die de oude kabel te snel af was.
Al met al een goede toevoeging aan je Xbox als je zoekt naar een snellere verbinding met jou draadloze netwerk.

Heb jij ook een Microsoft Xbox 360 Wireless Network Adapter N?

Zie ik daar nu echt 'goede prijs/ kwaliteit' staan?
Dit ding is echt flink overpriced!
Als je je xbox in de verticale stand hebt staan, dan past de adapter toch perfect? Heb je de xbox niet op zijn kop verticaal staan?
Of je hem horizontaal of verticaal hebt staan, de antennes passen altijd. Ook raak je horizontaal de ondergrond niet. Dus ik snap er ook niks van.

Die 5 sterren bij prijs vind ik ook merkwaardig. Ikzelf vind 70 euro toch wel veel te duur voor dit ding. 8)7 Wat mij betreft 2 sterren max.