Logitech diNovo Media Desktop Laser Review

Requiem 14 maart 2006, 1.453 views

Logitech diNovo Media Desktop Laser

Pluspunten

• Mooi design
  • Bluetooth 2.0
  • Media Pad als afstandsbediening
  • Veel extra knoppen op de muis

Minpunten

• Op het toetsenbord hadden meer extra knoppen gemogen

Ik heb nu alweer een tijdje een Dinovo Laser van Logitech in gebruik en ben tot nu toe erg tevreden ermee. Naast het design, sprak de functionaliteit mij erg aan.

Ik heb tot nu toe privé alleen maar Logitech desktops gehad, dus kan niet echt een vergelijking geven met andere merken.

Wat betreft de kwaliteit van de desktopset, deze is helemaal in orde. Het is een soort blauw aluminium look en de polssteunen zijn van een mat, ruw materiaal. De toetsaanslag is prettig en de laptop toetsen vind ik super, maar dat komt omdat ik nu al een tijd op een laptop werk i.p.v. een normale desktop.

De extra knoppen op het toetsenbord en mediapad zijn ook fijn. Ze zijn niet te groot en niet te klein en het ziet er mooi uit met de geborstelde aluminium look. Het zijn er niet veel, maar ik heb er ook niet echt veel nodig. Wel zou het "mooi" zijn als er meerdere extra knoppen op zouden zitten (mijn vriendin werkt op een MX5000 desktop en die is wat dat betreft super).

De Media Pad is een erg goede uitvinding moet ik zeggen, aangezien je deze ook kan gebruiken als afstandbediening (compatible met Media Center Edition). Je ziet er standaard de tijd en datum op en als je computer opstart zie je "goedenmiddag gebruiker" waar gebruiker een gepersonaliseerde naam is ;) Niet echt functioneel maar wel grappig. Daarnaast kan je de mediapad dus gebruiken als Media Center afstandsbediening, waarbij je de nummers of films die aan het afspelen zijn in het display ziet.
Verder kan je de Media Pad als (standalone) rekenmachine gebruiken en het resultaat van je berekening kopieren naar je PC.

De MX1000 muis is naar mijn inziens perfect. Hij ligt lekker in de hand, heeft veel extra (configureerbare) knoppen en oplaadbaar. Daarnaast ziet hij er strak uit. Hij ligt lekker in de hand, maar ik kan begrijpen dat als je kleine handen heb, hij wat minder is.

De connectie met de PC gaat via Bluetooth 2.0, dus je krijgt een Bluetooth 2.0 dongle erbij. Je kan maximaal 7 apparaten aansluiten, dus je kan meteen een mobieltje of wireless headphones aansluiten, met maar 1 USB poort in gebruik. Ik heb nog geen storingen gehad, maar enige minpuntje is dat als je het toetsenbord even niet gebruikt en vervolgens na een tijdje een toets indrukt er een soort vertraging is.

De software (Setpoint) is ook erg fijn. Één programma voor al je Logitech bedieningsapparatuur, waarin je dus alles kan configureren. Extra knoppen, snelheid van de muis en eventuuel gamedetectie voor je muis.

Deze desktop set ziet er erg leuk uit, vooral als je je PC in de woonkamer hebt staan. De laptoptoetsen zijn natuurlijk voor iedereen anders, maar ik vind het fijn werken. De desktop is niet geschikt voor games, omdat er een vertraging inzit als je het toetsenbord even niet gebruikt.
De prijs is ook erg hoog, zeker aangezien je een halve PC hebt voor de aanschafprijs van de desktop ;)

Een aanrader voor HTPC's ;)

• HP NC4010 Laptop
  • Windows XP

Heb jij ook een Logitech diNovo Media Desktop Laser?

Ik had de vertraging zelf al wel opgemerkt maar dit was nadat ik de computer opstartte vanuit Slaapstand, maar nog niet tussen het typen door.
Volgens mij is die vertraging pas als je hem een tijdje niet gebruikt (standby/slaapstand) en niet na 2 sec ofzo dus het lijkt me sterk dat dit problemen oplevert tijdens het gamen.

[Reactie gewijzigd door Mnix91 op 27 augustus 2007 14:55]