Tweakers zegt: 5,5

Philips Hue Play HDMI Sync Box

Specificaties Overige hub - Bekijk alle specificaties

Philips Hue Play HDMI Sync Box Review

well0549 1 december 2019, 97 views Product gekocht

Philips Hue Play HDMI Sync Box

Afhankelijk van je hardware opstelling doet het precies wat je vewacht.

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk

Minpunten

• Duur
  • Schakelt niet goed

Features Score: 3

Installatie

Erg simpel stekkertjes erin. Even software updaten, even instellen in de Hue app en gaan.

Opstelling

Humax,DVD Speler en Nvidia Shield gekoppeld aan Yamaha media versterker. Dan HDMI naar Sync Box, dat signaal weer in de OLED TV. De TV heeft twee lichtbalken. een voor linksboven en een voor rechtsboven. Voorts zijn alle lampen in de huiskamer van HUE.

Eerste ervaringen

In eerste instantie stond mijn Shield buiten de TV om, met SPDIF naar de media versterker. Dit had als voordeel dat de Shield alles in 4K kon afspelen. Nadeel was wel dat ik op sommige media ineens lip sync had. (daar stoorde ik me behoorlijk aan). In deze opstelling moest je soms met de App aan de slag om van bron te wisselen. Niet echt handig. Ik heb toen alles maar weer via mijn Media versterker gestuurd zodat er nog maar 1 HDMI signaal was. Dit loste twee problemen op. Geen lipsync problemen meer en geen schakel problemen met de sync box meer. Nadeel is echter wel dat ik nu geen 4K meer heb omdat mijn versterker dat nog niet ondersteund. Moet wel eerlijk zeggen dat ik het verschil bijna niet zie. Dus voorlopig even prima zo.

Na de aanpassing

Werkt het eigenlijk vlekkeloos. Als de verlichting in de huiskamer aan staat staan de lampen achter de TV ook gewoon aan. Zodra je dan de TV inschakelt beginnen de lampen achter de TV te syncen. Zet je de TV weer uit dan stopt het syncen en staan ze weer gewoon aan net als de rest van de lampen.

Mijn zoon is er helemaal gek mee en laat als hij anime zit te kijken, de hele huiskamer mee gaan dat is best lastig als je zelf niet kijkt. Maar als je dan wel echtvoor een serie of film gaat zitten en actief mee kijkt is het juist wel leuk. Explosies die de hele huiskamer laten oplichten, of juist heel donker... Heeft wel wat.

Het is natuurlijk best wel een duur kastje. Helemaal als je de 2 LichtBalken erbij rekent zit je dik over de 360 euro. Natuurlijk best wel geld. Daar staat tegenover dat als je toch al diverse hue lampen hebt het best een leuke gimmic is.

Heb jij ook een Philips Hue Play HDMI Sync Box?

Beste,

Bedankt voor de review.

Weet jij of het kastje ook werkt met een tv zonder ambilight?
De bedoeling zou dan zijn om ambilight te creëren op een niet ambilight tv.

Groetjes Peter
reviews: Philips Hue Play hdmi Sync Box - 'Ambilight' voor iedere tv
Samengevat
Met de Philips Hue Play hdmi Sync Box kun je je Hue rgb-lampen mee laten kleuren met de beelden op je tv. Dit kon al jaren met een Philips Ambilight-tv, maar dankzij dit kastje is het nu dus ook mogelijk met andere merken. Helaas is dit kastje erg duur en bovendien kleven er een paar belangrijke nadelen aan deze oplossing.
Bedankt,

Toch maar ff doorsparen voor een 55 Inch oled met ambilight.
Werkt inderdaad ook volledig probleemloos.

Alleen doet de rest van je huiskamer dan niet mee