1 review

Inter-Tech IPC 3U-3416

€ 428,62
Specificaties Rack • 3 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Inter-Tech IPC 3U-3416 Review

TakeMeNL 3 november 2019, laatste update op 9 maart 2020, 369 views Product gekocht

Inter-Tech IPC 3U-3416

Prima product voor een oke prijs. Update Nov 2019, Prijs is zeer geklommen. Ik heb er nog € 392,- voor betaald.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Meegeleverde fan's
  • Aansluitmogelijkheden voorkant
  • Goeie hotswap bays

Minpunten

• Afwerking soms nalatig
  • Geen kabel voor hotswap fan PWM
  • Geen handleiding voor alle schroeven/brackets

Bijgeleverde ventilatoren enorm koelvermogen in mooie hotswap houders. Genoeg plaats in de kast voor het plaatsen van alle hardware.
Verder mooie hotswap bays.

Let op dat je een voeding koopt die erin past met de juiste form-factor.
Zelf heb ik er een be quiet! SFX L POWER 500W in kunnen zetten. Deze pas net in 3U en kan vast gemaakt worden met de 1U PSU bracket en 2 schroeven. 2de gat heb ik er zelf ingemaakt. (Zie foto's)

Voor het aansluiten van de hotswap bay backplane heb je 4x 4-pin power connectors nodig. Deze zitten niet standaard meer op elke voeding. Ik heb via cablemod.com kabels besteld waar die wel aanzitten, niet alle 4 de brackets op 1 uitgang van de voeding maar gesplit over 2 uitgangen.
Elke backplane heeft een eigen SFF-8087 uitgang.

Voor de hotswap ventilatoren is geen kabel meegeleverd, voor PWM is er een 6-pin header waar voor elke fan PWM/Tacho op aangesloten kan worden.
Meegeleverde fans zijn namelijk niet PWM. DIY een eigen kabel geknutseld die aangesloten is op het moederbord.

Er is geen handleiding meegeleverd voor de verschillende schroeven/brackets. Het is dus even goed kijken waar je wat voor kan gebruiken.

Heb jij ook een Inter-Tech IPC 3U-3416?

goed verhaal, wij hebben elkaar al eens over de voeding gesproken via DM.
Maar wat bedoel je hiermee:

Ontbreekt er een kabel? Zoja welke zou ik daarvoor kunnen bestellen? Ik ben niet zo van de DIY kabels... (niet handig genoeg voor :p )
Hi!

Inter-tech heeft geen aansluit kabel hiervoor. Ze gaan ervan uit dat je altijd wilt dat je fans full speed gaan.

Toen ik destijds contact opnam met Inter-Tech zeiden ze wellicht een kabel te hebben aan het eind van het jaar. En dat was dus in 2019. Er is, naar mijn weten, nog steeds geen kabel daarvoor uitgebracht.

De enige optie is dus zelf een DIY kabel maken van je moederbord fan header naar die 6 pin header.
Je kunt hiervoor Dupont kabels gebruiken.

Kleine toevoeging:
IntermitTech heeft een mooie video hierover. Iets andere aansluiting maar zelfde concept:

[Reactie gewijzigd door TakeMeNL op 24 mei 2020 14:07]

Dank voor je reactie!

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.