Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US)

Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US) Review

phmNewbie 29 oktober 2019, laatste update op 29 oktober 2019, 1.347 views Product gekocht

Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US)

Het Logitech MX Keys toetsenbord is een chique premium toetsenbord dat zeer comfortabel typt, stevig blijft liggen en voor wie dat wenst over verlichting beschikt

Pluspunten

• top kwaliteit
  • zwaar, waardoor het goed blijf liggen
  • typt uitstekend
  • geen batterijen, maar accu
  • uitschakelbare verlichting

Minpunten

• combinatie geprogrammeerde en functietoetsen

Logitech zet met het MX Keys toetsenbord een nieuwe standaard voor een redelijke prijs. Dit is duidelijk een chique premium toetsenbord dat zeer comfortabel typt, stevig blijft liggen en voor wie dat wenst over verlichting beschikt (die kan worden uitgeschakeld met de software). De ingebouwde accu maakt het mogelijk permanent met verlichting te werken, maar zonder hoeft er maar eens in de paar maanden een portie nieuwe energie in. Met het toetsenbord kunnen 3 apparaten worden bediend.
Het enige echt wennen, is de keuze voor geprogrammeerde of functietoetsen. Voor wie blind typt, resulteert dat nog wel eens in onaangename verrassingen.

Heb jij ook een Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US)?

Heb je Logiech Options geinstalleerd?
Dan kan je de FN keys standaard activeren.

De MX Keys is niks anders dan een verkapte Logitech Craft welke ik al 1,5 jaar volgens mij heb.
Je moet inderdaad een keuze maken tussen de functietoetsen of de geprogrammeerde. Als je gaat voor de oude functietoetsen moet je steeds de fn toets tegelijk met de geprogrammeerde gebruiken. Ook lastig.
En inderdaad is het MX Keys toetsenbord een uitgeklede Craft, maar wel voor een stuk lagere prijs dan de versie met het draaiknopje.
Craft is 139 "nog maar". Destijds gekocht voor de volle prijs 199 dacht ik.
Logitech doet net alsof de MX keys nieuwe techniek heeft, maar enige wat anders is is de USB-C aansluiting.

Het typt heerlijk vind ik.
Voor het geld zou ik liever de Craft halen vanwege functionaliteit -> Dial knop kan echt veel i.c.m. de profielen.