Sitecom WL-341 Wireless Router 300N X2 Review

YoMildNewbie 24 mei 2010, 9.117 views

Sitecom WL-341 Wireless Router 300N X2

Pluspunten

• Prijs,
  • Uiterlijk,
  • Ingebouwde antennae,
  • Eenvoud.

Minpunten

• Nog geen.

Beheerbaarheid Score: 4
Model : WL-341
Hardware version : V1.0
Boot code version : 1.02
Runtime code version : 1.00.12

Ik heb deze Sitecom 300N wireless router gekocht voor 40. Nu inmiddels 6 goedkoper op de pricewatch!!
Mijn oude 11G draadloos digiconnect was onstabiel, aan vv toe.
Nieuwe modem ontvangen van Ziggo en opgegeven met mijn oude router. Ziggo raade deze reeks ook al aan.

Naar 6 maanden gebruik heb ik geen spijt. Dik tevreden.

De menus zijn erg gebruiks vriendelijk; zijn te benaderen via een web interface. Die in een nieuwe hippe bruine kleur komt, ala HTC Hero en Ubuntu.
Na deze door te hebben gelopen en enigzins aan te passen loopt alles stabiel; zoals gewenst.

De 2 antennae zijn ingebouwed in het klein kastje. Ik heb overal dekking door 2 etages(klein huis). De snelheden van draadloos zijn in te stellen, zowel als de type 802.11b/g/n.

Zelf heb ik geen reden om een duurdere model aan te schaffen, geen meerwaarde aan 3 antemmae, gigabit poorten, of usb aansluitingen voor printer/scanner/opslag.

Verder weinig te merken behalve het eenvoud/gebruiksvriendelijkheid, prijs/kwaliteit en verpakking dik in orde zijn.
De adapter is redelijk klein en er wordt zelfs een mal voor het boren van gatjes in de muur geleverd.

Het lijkt mij een handig feature als er een Up/Downstream snelheid van je WAN(ISP) ergens in de status GUI aanwezig was.

• Sitecom WL-341

Heb jij ook een Sitecom WL-341 Wireless Router 300N X2?

negatieve eigenschap wacht maar tot je een 50 mbit verbinding hebt of hoger want die snelheid ga je dus niet halen met deze router. Uit me hoofd kan deze router max 40 mbit routeren over de wan poort

[Reactie gewijzigd door p4 op 25 mei 2010 00:46]

Deze reactie is een beetje over tijd zullen we maar zeggen maar dit is dikke onzin. Ik heb een gigabit internet verbinding ( buitenland , snel en goedkoop ) en dit routertje trekt mooi 95 Mbit bedraad over die gigabit connectie. Met een Echte gigabit router haal je dan weer 950 Mbit maar da's weer heel wat anders ;)
Op basis van het advies van de MyCom voor deze router gekozen. De eerste week van gebruik werden geplaagd door wegvallende verbindingen, timeouts en packet loss.

De router is hierna vervangen door een ander exemplaar. Tot op heden is de verbinding goed.

Alhoewel het tweede exemplaar uit dezelfde serie lijkt te komen zijn er wel een paar verschillen:
- 12 volt voeding ipv 9 volt
- blauwe leds voor de netwerkpoorten ipv groene.
Heb twee van deze routers sinds deze week in gebruik, gekregen bij UPC abonnement. Heb hiervoor jarenlang een Linksys wrt54gl gebruikt, retestabiel ding. De wireless verbinding van deze Sitecom valt om de haverklap uit, zit nu al dagen te klooien met de instellingen om hem stabiel te krijgen, zonder succes. Gaat waarschijnlijk weer retour naar UPC, kansloos apparaat. Zal eens kijken wat het andere exemplaar doet, ben benieuwd of die het wel goed doet.
Waarschijnlijk mosterd na de maaltijd en heb je nu allang weer wat anders, maar voor mensen die dit alsnog lezen, je moet altijd kijken of er een firmware update bestaat voor je router, gezien we steeds meer omringd zijn door wi-fi verbindingen kan het goed zijn dat jij een gebied zit waar allemaal wi-fi crosstalk plaats vindt en dat daarom jouw router zijn werk niet goed en of stabiel kan doen. de mijne ( heb er ook 2 ) valt NOOIT uit, vanaf dag 1 in 2010 hing hij aan een 50Mbit internet verbinding die hij helemaal uitkneep, vervolgens geupgrade naar 100Mbit trok hij rond de 80Mbit en nu op mijn gigabit verbinding trekt hij 95 Mbit, dus hardwarematig kan hij ALLES aan. En bij mij dus nooit weggevallen ook niet met de "uit de doos firmware" inmiddels wel geupgrade naar de nieuwste versie maar niet echt verschil gemerkt.

[Reactie gewijzigd door p4 op 25 mei 2010 00:47]

Vandaag deze router aangesloten achter een UPC modem.

Deze zend nu draadloos signaal uit naar een Acer Aspire 3935 Win 7 en ik kamp nu al met wegvallend internet de BCC medewerker gaf mij advies om deze router aan te schaffen in plaats van een Sitecom WL-366

nog maar 1 dagje aankijken anders gaat hij RMA