D-Link DIR-600 Review

Olaf van der Spek 22 mei 2010, laatste update op 22 mei 2010, 3.608 views

D-Link DIR-600

Pluspunten

• DD-WRT support
  • Goedkoop

Minpunten

• N support is slechts 150 mbit/s
  • Geen gbit LAN poorten

Beheerbaarheid Score: 5
1 WAN (100 mbit/s) poort, 4 LAN poorten (100 mbit/s) en 1 WLAN antenne (B, G, N).
De firmware heb ik direct vervangen door DD-WRT, omdat ik eens custom firmware op een router wilde proberen. De standaard web UI zag er goed uit maar heb ik dus niet gebruikt.

DD-WRT is echt een verademing vergeleken met de brakke web UIs die ik op vorige routers (Asus, Netgear, Zyxel) ben tegengekomen. Ik heb nog geen ervaring met DD-WRT 'support', maar aangezien het open source is verwacht ik er veel meer van dan van standaard firmware.

Heb jij ook een D-Link DIR-600?

Dit is toch geen review te noemen, vermeld ten minste wat resultaten van doorvoer e.d., waarbij je ook niet moet vergeten te vermelden welke verbindingsnelheid je hebt (dus wat neem je af van je Internet provider), etc etc... :O
Dit is toch geen review te noemen,
Misschien niet, maar het bevat wel informatie die waardevol kan zijn. Dus dat wilde ik andere mensen niet onthouden.
Doorvoersnelheden zou ik nog wel kunnen meten (en nee, dat doe je bij voorkeur niet via het internet).

[Reactie gewijzigd door Olaf van der Spek op 22 mei 2010 18:14]

Dag Olaf,

Beetje beknopt review. Ben wel blij dat er ook aan de goedkopere apparaten wordt gedacht. Voor die 3 tientjes, zou ik het ook als een accespoint/repeater kunnen schakelen aan mijn linksys wrt-routertje voor de plekjes waar in mijn omgeving het ontvangst wat minder is in N of G!

Heeft iemand dat wel eens gedaan? :P
Tja, wat zou je nog meer willen weten? Met WLAN heb ik nog geen ervaring, prestatieproblemen ben ik nog niet tegengekomen. Ondersteuning heb ik nog niet nodig gehad en over betrouwbaarheid kan ik nog niks zeggen aangezien ik hem net een dag heb.
Ik hoop dat we nog wat kunnen zien, je vorige review over een netgear router was doordat het een butapparaat was ook beknopt.