Specificaties 17,3" (1600x900), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus K72F-TY017V Review

ameesters 21 mei 2010, laatste update op 8 maart 2012, 4.541 views

Asus K72F-TY017V

Pluspunten

• Alot of bang for your bucks!
  • Strakke en stevige afwerking.
  • Ubuntu(10.04) werkt er out of the box op!
  • Stille laptop

Minpunten

• Numpad zit in het begin in de weg.
  • afwerking bij het toetsenbord had beter gekund!

Door kortsluiting in mijn vorige laptop ben ik ben sinds een dag trotse eigenaar van deze laptop, en van wat ik las aan specs en foto's is hij in het echt zeker geen teleurstelling, en dat allemaal voor 600 euro!

ik had een paar eisen waaraan die moest voldoen:
1.) Het scherm moest groter(voorheen 15,4 inch).
2.) Minimaal 3 gig werkgeheugen.
3.) Een processor die tegen programmeer mishandelingen kan.
4.) Minimaal 250gig hardeschijf.
5.) Ubuntu moest er vlekkeloos op draaien.

Dus ik was in de pricewatch aan het rondsnuffelen naar een degelijke laptop, en kwam deze tegen, na bestelling had ik hem binnen 24 uur ontvangen en draaiend, eerst op windows 7.
Na een paar uurtjes met Windows 7 gespeeld te hebben ging het Ubuntu cd'tje erin.

Aan de uiterlijk van de laptop mankeert niks, ook de carbon look ziet er goed uit en geeft je een sensatie van stevigheid, wat deze laptop ook is, als je er kracht op zet om hem te torderen geeft hij niet mee en hoor je ook nergens gekraak, dus erg stevig. De touchpad is in de behuizing verwerkt waardoor het als 1 geheel samen smelt. alleen boven de ~[ESC], ~[F5], ~[F9] en ~[Prt Sc] knop zitten sleuven die er waarschijnlijk zitten voor montage van het toetsenbord, dit is het enige wat ik als puntje kon aandragen als minpunt van de afwerking. Het beeld kwaliteit is superieur te noemen aan elk ander beeldscherm hier in huis!

De prestaties van deze laptop zijn voor de 600 euro die het gekost heb, uitmuntend! De i3 processor in combinatie met Ubuntu is denk he snelste wat mijn overkomen is, ook de IGMA HD chip doet zijn werk fenomenaal, je kan zonder moeite alle compiz opties gebruiken en hij doet het op volle resolutie nog lachend! De audio van de laptop is niet bijzonder maar wel bovengemiddeld te noemen.
Het toetsenbord is ook geweldig alleen is er voor gekozen om er een num-pad erbij te zetten, dit is erg jammer wat hierdoor hebben ze een aantal cruciale toetsen ingekort, de ~[SHIFT] en ~[ENTER] toets, dit is nu even irritant, maar zal na een weekje wel gewend zijn. Wat mij tevens ook opvalt is hoe stil hij is.

Tevens werkt vanuit Ubuntu alles, ik heb alleen de webcam en de card-reader nog niet geprobeerd, maar zelfs de multi-touchpad werkt perfect! en dat had ik eigenlijk niet verwacht, ik dacht dat het eerder als normale touchpad gezien zou worden door Ubuntu.

Mijn conclusie:
Asus is met een laptop gekomen die de gemiddelde Hollander wel zal aanspreken, voor de prestaties en afwerking is ie redelijk goedkoop te noemen. Tevens voldoet hij aan de verwachting van een desktop vervanger!

ps) foto's waren te groot dus volgen later!

Heb jij ook een Asus K72F-TY017V?

Hoeveel USB en HDMI aansluitingen zijn er aanwezig?
4 USB-aansluitingen en 1 HDMI-aansluiting.

Ik heb deze ook en die 4 USB-aansluitingen waren een van de redenen waarom ik er voor koos.
Kun je misschien wat foto's maken van het beeldscherm zodat we een indruk krijgen van het contrast, de helderheid en de kleuren? Bij voorkeur met met de standaard Windows 7 bureaublad achtergrond.

[Reactie gewijzigd door Alexander01 op 6 juli 2010 15:48]

Kan je misschien iets zeggen over de accuduur?