Intel Xeon L5640 Boxed Review

killer2 2 juni 2010, laatste update op 11 juni 2010, 1.544 views

Intel Xeon L5640 Boxed

Pluspunten

• flexibel mbt voltage, base clock en multiplier
  • Goede overklokker, simpel al een winst van 41% te halen
  • Weinig warmte door de nieuwe 32nm chip architectuur
  • Relatief weinig energie verbruik agv lage TDP

Minpunten

• de prijs, echt goedkoop is hij niet (echter heb ik hem voor een heel mooi prijsje)
  • werkt misschien niet op elk x58 mobo

Heb en ES versie draaien, met een simpele OC 2261 naar 3200 hij werkt bij mij nu op 200*16 op ca 1.1 volt. Heerlijke cpu weinig warmte door de nieuwe 32nm chips met 6 cores uiteraard...
Wordt bij mij gekoeld met een H50, met de standaard fan er nog op
Hij kan volgens mij nog veel verder, maar 6 cores op 3.2 ghz lijkt me voorlopig meer dan genoeg power.
Ook met het spelen van games icm ati 5850 zie ik een zeer laag cpu gebruik tussen 0-10%.
Dit zijn de de zwaarder games denk aan Metro 2033 en Alpha Protocol.

Heb jij ook een Intel Xeon L5640 Boxed?

Waarom geen 200*17=3400 ??? 17 is toch de default MP.
Vraagje aangezien jij 'm hebt, heeft deze Low Voltage Xeon CPU ook een Turbo-functie?
Ja, dus als je de Turbo-functie aanzet, kan een enkele core op 3800~xxxx werken. :P

Leuke CPU overigens. O+

[Reactie gewijzigd door bitshape op 17 juni 2010 23:47]

ja kan ook, maar zoveel power heb ik niet nodig :D
heb je interesse? :)
Neuh, ben al voorzien van een Quad @ 3,6GHz en meer power heb ik op dit moment niet nodig. ;)

Als je hem echt kwijt wil, kan je hem natuurlijk hier aanbieden op V & A aanbieden op Marktplaats, er zal best wel wat interesse zijn voor deze low-voltage ES, en voor een leuke prijs ben je hem dan zo kwijt.

ES-jes mogen niet worden aangeboden op V&A !

[Reactie gewijzigd door bitshape op 19 juni 2010 00:26]

Heb en ES versie draaien, met een basis OC van ca 25% hij werkt bij mij nu op 166*17
heerlijke cpu weinig warmte door de neiuwe 32nm chips met 6 cores uiteraard...
nu dus 200*16=3200
Negatieve eigenschappen:

- de prijs, echt goedkoop is hij niet

Ik heb een Ferrari gekocht, hij van mij alleen wel een beetje goedkoper mogen wezen :+