Belkin Powerline AV Starter Kit Review

Oddy117 16 mei 2010, laatste update op 16 mei 2010, 2.465 views

Belkin Powerline AV Starter Kit

Pluspunten

• Ziet er mooi uit.
  • Mooie prijs.
  • 2 Lan kabels meegeleverd.
  • Duidelijke handleiding.
  • Werkt met alle besturingsystemen als je een lan ingang hebt.

Minpunten

• 1 minpuntje: ik heb er nog géén kunnen vinden.

Omdat er nog geen review is dacht ik laat ik eens een review schrijven:

Laten we beginnen wat er allemaal wordt bij deze powerlines van belkin:

2 Powerline Adapters
2 ?LAN? Kabels. (ik weet niet of ze zo heten)
1 beknopte handleiding.
1 handleiding op CD.

Installatie:

Ik begon met één powerline die heb ik in het stopcontact gestopt en een kabel getrokken naar de router.
en boven heb ik ook eentje in het stopcontact gestopt en een kabel getrokken naar een router, en vanuit de router naar mijn computer. Ik heb ze allebei aangelsoten op een stekkerdoos omdat ik geen ruimte had op het wandstopcontact dit word niet aanbevolen maarja ik had geen andere optie.

De adapters vonden elkaar gelijk toen ik de 2e in het stopcontact stak.

Internetten:

Op mijn computer heb ik meteen een aantal snelheids testjes gedaan,
Als ik wil pingen naar google.nl is dit gemiddeld: 29 ms.
Als ik wil pingen naar mijn standaardgateway is dit gemiddeld: 4 ms.
Gemiddelde download snelheid van een pakketje van 22959 kb is dit: 2952 kbps.
maar de belkin powerline adapters zijn 200 mbps. dus dat snap ik nog niet.

Conclusie:

Ik ben erg tevreden met de snelheid van deze powerlines. Ik heb het nog nooit eerder geprobeerd.
De snelheid met het kijken van 1080p videos op youtube werkt lekker snel zonder te hoeven pauzeren om de video te laten bufferen.
kort om een prachtig ding. Ik heb het gekocht omdat ik problemen had met mijn G router die telkens wel of dan weer geen verbinding gaf, dit is nu door de powerlines verholpen!!.

Echte aanrader voor vervanging van G routers en als je geen geld wilt uitgeven voor een dure N router!

• Belkin G Router
  • Stekkerdoos
  • Scripttaal

Heb jij ook een Belkin Powerline AV Starter Kit?

Je schrijft dat je de snelheid niet begrijpt.
Je dient natuurlijk wel rekening te houden met de snelheid van je eigen internet verbinding, je kunt immers niet iets sneller van internet downloaden dan dat je internetabonnement is.
Dit snap ik even niet aangezien je aangeeft dat je een download snelheid haalt van 2952 kbps ~ 369KB/s. Met mijn WRT54GL haal ik doorgaans 24,6 Mbit/s wat neerkomt op ~ 3148 KB/s zo'n 3MB/s.

Ik neem aan dat dit de download snelheid van je internetverbinding is en niet van de Powerline kit.

[Reactie gewijzigd door Puch-Maxi op 16 mei 2010 20:17]

2 ?LAN? Kabels. (ik weet niet of ze zo heten)
LAN-kabel, UTP-kabel, whatever. Elke tweaker weet wat je bedoeld ;)

Persoonlijk zou ik graag een paar echte snelheidstests zien. Dus niet gewoon de snelheid van je internetverbinding, maar de snelheid tussen twee computers via Powerline.
Ik heb em ook.maar bij mij werkt het niet zo als ik gewenst had.Met name streamen van een (hd) film loopt steeds vast en ook blijft het geluid dan weg.
Weet iemand hier een oplossing voor?
"Ik heb ze allebei aangelsoten op een stekkerdoos omdat ik geen ruimte had op het wandstopcontact dit word niet aanbevolen maarja ik had geen andere optie."
....
"Gemiddelde download snelheid van een pakketje van 22959 kb is dit: 2952 kbps.
maar de belkin powerline adapters zijn 200 mbps. dus dat snap ik nog niet."

Indien je abonnement downloadsnelheid vanaf het modem niet gehaald wordt zou het feit dat je hem in een stekkerdoos hebt gestoken ipv een wandstopcontact ook een verklaring kunnen zijn. En ben je er al achter welke snelheid je direct aan het modem gekoppeld kan halen?
Ja dat klopt ik moet mijn abonnement ff checken ;)
ik gebruik hem niet voor HD, maar lichtere toepassingen en ben met name erg tevreden over snelheid en robuustheid.

Hij komt in plaats van fritzbox icm expander van Linksys en doet het met name goed in bereik waar expander niet altijd voldoende stabiel is.
Je bent erg tevreden met de snelheid echter je behaald pakweg 30Mbit/s. Het pakket meld dat het 200Mbit/s aankan. Nu kun je inderdaad wat verlies etc. verwachten maar persoonlijk zou ik dit wel als een minpuntje aankaarten. Je mist nu 170Mbit/s (pakweg 5 bijnna 6x zoveel van wat je nu hebt).

Kun je hier specifieker in zijn?