Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB Review

Slogra 13 mei 2010, laatste update op 13 mei 2010, 2.031 views

Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB

Pluspunten

• goedkoop
  • veel ruimte
  • snel

Minpunten

• herrie

Deze harddisk heb ik nu enkele weken in mijn bezit. Ik gebruik 'm in een game systeem dat niet uitblinkt wat betreft geluidsproduktie, hoewel het ook geen "herriebak" is. Of ik kan beter zeggen dat het geen herriebak WAS, sinds deze HD dus wel. Deze HD overheerst namelijk toch behoorlijk in geluid.

Daarom vind ik dat deze HD bovengemiddeld veel geluid maakt en ik geef 'm dus 2 sterren voor geluidsproduktie. Koop deze HD niet wanneer je een redelijk stil systeem wil houden.

Is geluid geen probleem voor jou dan is dit een perfecte HD. Geweldige prijs, gigantisch veel ruimte, en ook nog eens snel. Dat kan je van HDs in dezelfde prijscategorie niet zeggen, De concurrerende HDs zijn meestal kleiner EN trager.

Heb jij ook een Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB?

Thanks. Geluid is een issue voor mij en deze beknopte review is voor mij dan ook genoeg reden om hem niet te kopen. :-)
he slorga,

zou je misschien meer info kunnen toevoegen?
Erg beknopte review; een aantal vragen die na het lezen in mij opkomen zijn bijvoorbeeld:

Hoe snel is de HDD - Benchmarks met HD tune oid?
Wat voor systeem overstemt de HDD
Waarom niet de (iets) goedkopere Samsung HD203I of vergelijkbare modellen van WD?
Herrie klopt, heb er 6 in raid5 draaien, sinds ik met water koel overheerst het geluid van de hdd's
Ik mis inderdaad de prestaties van de HDD die zou ik ook zeker wel willen zien ;)
Knaapjes, MeltedForest heeft al een uitgebreide reviews geschreven met benchmarks. Ik wilde niet in herhaling vallen, maar wilde alleen mijn mening kwijt over de geluidsproduktie, aangezien de andere 2 reviews totaal haaks op elkaar staan.

Nogmaals mijn mening is dat deze HD veel herrie maakt. Met name bij de random reads en writes. Dus eigenlijk altijd zolang de HD benaderd wordt. Gelukkig staat mijn OS niet op deze HD.

Mijn "Tweakers inventaris" is nu up-to-date. De videokaart en al mijn HDs (ook externe) zijn toegevoegd. De WD2500JB is inmiddels vervangen door de Hitachi, maar heb ik voorlopig even laten staan.

@kuchenbacker
Waarom deze HD en geen andere? Volgens mij staat dat al in de laatste zin van mijn review maar concreet komt het hier op neer: Samsung viel voor mij al meteen af want Samsung heeft geen 1.5TB of 2TB modellen op 7200rpm.
WD 2TB is een stuk duurder dan de Hitachi. 186,10 vs 122,00 euro op het moment van schrijven. En WD 1.5TB is even duur! Vergelijkbare Seagate schijven zijn al helemaal niet te betalen.

[Reactie gewijzigd door Slogra op 13 mei 2010 16:59]