Sony KD-55AG8 Zwart

€ 1.399,-
Specificaties 55" • Ultra HD • OLED • 1 tuner • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Sony KD-55AG8 Zwart Review

Lisette19Newbie 22 juli 2019, 402 views

Sony KD-55AG8 Zwart

Haarscherp beeld, mooie vormgeving en veel smartfuncties. Al met al een top TV.

Pluspunten

• Haarscherp beeld
  • Heldere kleuren
  • Ingebouwde chromecast

Minpunten

• Hoge prijs

Vergeleken met mijn vorige TV kon het alleen maar een upgrade zijn, maar ik moet zeggen dat ik zeker te spreken ben over deze upgrade!

Beeldkwaliteit/OLED/Geluid: Wat een fantastisch beeld, en het geluid valt ook zeker niet tegen. Kleuren zijn veel scherper/feller dan ik gewend was van mijn vorige tv. Zwart is zwart, en niet meer blauwgrijs. Je ziet het ook op de foto's. Het is haarscherp en de kleuren zijn diep. Het geluid vind ik goed. Sommigen hebben een voorkeur voor het plaatsen van speakers de je omringen, maar ik vind het geluid vanuit de tv voldoende. Ik vind een soundbar bijv. niet perse nodig.

Vormgeving: Ik heb besloten de tv aan de muur te maken, ik vind dit persoonlijk namelijk altijd het mooiste effect, ook om de kabels beter weg te werken. Je hebt hier overigens wel een aparte beugel voor nodig, dus dat is dan wel een investering. Nu moet ik eerlijk bekennen dat het bij deze tv ook niet verkeerd is om op de voet te plaatsen, aangezien de voet dusdanig laag is dat je de kabels erachter niet/nauwelijks ziet lopen. Voordeel dus voor mensen die hem niet aan de muur willen hebben. Een ander mooi effect is dat de 'randen' om het beeldscherm erg dun zijn. Hierdoor zit je niet met randen die onnodige ruimte in beslag nemen.

Smartfuncties: De ingebouwde chromecast is een super plus, want ik stream veel vanaf de iPad. Dit werkt perfect, ook vanaf mijn telefoon. Het was even zoeken hoe ik apps kon toevoegen zoals Videoland, maar ook dat is vrij eenvoudig als je het eenmaal doorhebt. Je kunt Google Play downloaden, en vanuit daar andere apps downloaden. Ook Netflix werkt perfect. De tv schakelt snel, je hoeft dus niet lang te wachten voordat je serie start.

Samengevat: ik ben echt te spreken over de kwaliteit van het beeld, geluid en de features die ik tot nu toe heb uitgeprobeerd. Nog geen negatieve punten ontdekt.

Heb jij ook een Sony KD-55AG8 Zwart?