1 review

Asus VivoBook 14 X412UA-EK033T

Specificaties 14" • 1920x1080 • 256GB • Intel Core i3 - Bekijk alle specificaties

Asus VivoBook 14 X412UA-EK033T Review

gameguy12 20 juli 2019, 476 views Product gekocht

Asus VivoBook 14 X412UA-EK033T

Nette en compacte laptop. De i3 is genoeg voor alledaagse taken zoals Office, Internet en Netflix. Het 14" scherm is wel wat flets, doordat er een TN paneel is gebruikt. Accuduur is tussen de 3 - 4 uur met mijn gebruik. Lekker toetsenbord

Pluspunten

• Toetsenbord
  • Design
  • Gewicht
  • Geluidsproductie

Minpunten

• TN scherm
  • Accuduur

Reden van aankoop

Nadat ik een HP-OMEN had gebruikt voor een jaar, en ik de kracht niet meer nodig had, besloot ik om een kleinere en lichtere laptop aan te schaffen. Dit omdat ik de processorkracht niet meer nodig had in een laptop. Een heel verschil is het wel. Maar ik heb nog geen spijt van mijn aankoop.

Toetsenbord en Touchpad

De laptop heeft een lekker teotsenbord. Er zit genoeg travel op de toetsen. De verlichting is ook zeer handig voor in donkere ruimtes. Het touchpad in de laptop is een precision touchpad. Hij werkt erg goed. Veel beter dan die in mijn voormalige HP-OMEN laptop.

Prestaties en geluidsproductie

De prestaties van de laptop vallen mij niet tegen. De laptop wordt enkel luid als er zowel zwaar gebruik wordt gemaakt van de CPU als de Intel HD 620 graphics. Na een Cinebench R15 run is de laptop nog niet merkbaar luider dan dat deze met normaal gebruik is. De door mij hoogst gemeten temperatuur was 90c. Dit was tijdens Minecraft, aangezien ik mij wel afvroeg wat intel HD nou zou kunnen anno 2019. Met normaal gebruik is er dus eigenlijk niets op aan te merken. Alles draait vloeiend en het systeem is responsief.

Cinebench R15 resultaten met wat verschillende processoren:
i3-7020U: 233cb
i3-4130: 341cb (Mac OS)
i7-8750H: 1128cb (HP Omen 15-DC0850ND)

Scherm

Ik heb niets in huis om de helderheid te meten, maar voor mij helder genoeg. Het contrast valt erg tegen, de kleuren zijn ook niet je van het. Ookal is dit wel het beste TN scherm dat ik tot dusver in een laptop heb gehad. Persoonlijk was ik er in een dag aan gewend. Ookal was het dan wel mooier geweest als ASUS gewoon wel voor IPS gegaan was.

Heb jij ook een Asus VivoBook 14 X412UA-EK033T?