Cooler Master MasterAccessory MP750 Large

Specificaties 470mm breed en 350mm lang (Kunststof, Rubber, Stof) - Bekijk alle specificaties

Cooler Master MasterAccessory MP750 Large Review

Pc_Tech_News 18 juli 2019, laatste update op 17 augustus 2019, 151 views

Cooler Master MasterAccessory MP750 Large

Kortom: deze muismat heeft vele features voor dit bedrag. Zoals: waterbestendig, RGB effecten en kleuren in te stellen. Dus mocht je op zoek zijn naar een kwalitatief goede en degelijke muismat dan ook nog eens voor een prima prijs? Dan zou ik zeker deze muismat overwegen.

Pluspunten

• RGB
  • RGB button links boven
  • waterbestendig
  • RGB effecten naar eigen wil te veranderen
  • prijs/kwaliteit verhouding erg goed

Minpunten

• software
  • kabel lengte maar 1,2 meter

Kwaliteit Score: 4
MP750 L

Vandaag reviewen een muismat, De Cooler Master MP750. Het is de nieuwste RGB muismat uit de nieuwe peripherals line van Cooler Master. De MP 750 zou water druppel bestendig moeten zijn en dit is iets dat ik zeker ga testen deze review.
De MP750 is uitgebracht in 3 verschillende maten:
• M versie: 370mm – 270mm – 3mm
• L versie: 470mm – 350mm – 3mm
• XL versie: 940mm – 380mm – 3mm

Daarnaast zit er een RGB rand rondom de zijkanten van alle muismatten. Cooler Master heeft de L versie ter beschikking gesteld voor een review.
Laten we eens gaan bekijken wat deze muismat te bieden heeft!

Ik test het product 2 weken om een goede indruk te krijgen voordat ik de review schrijf.

Specificaties

De specificaties van de muismat hieronder getoond in een foto:

MP750 L versie:
Wij hebben de L versie ter beschikking gekregen om een review over te doen. De muismat is 37cm lang 27cm diep en 3mm dik.

In de linkerhoek van de muismat zit een bedieningspaneeltje met de aansluiting van de muismat zelf (micro usb) en een knop om de RGB kleuren te veranderen.
De kabel om de muismat aan te sluiten is 1,2 meter lang en mooi gesleeved. De kabel had naar mijn mening wat langer gekund (langer dan 1,6 meter zou top zijn). Hierdoor heb ik de muismat op een hub aangesloten omdat de kabel anders te kort was.

wat wel een leuk accentje is in de kabel is het logo van Cooler Master aan de usb aansluiting en het paarse accentje in de usb. klein detail maar toch leuk gedaan.

Een andere feature waar ik heel benieuwd naar ben is of de muismat echt waterbestendig is. Dit is zeker iets dat ik deze review ga testen 😉.

Over de RGB functies kom ik later terug in de review.

Unboxing en eerste impressie

Zoals we altijd doen kijken we eerst even naar de verpakking, deze ziet er netjes uit met een afbeelding van de muismat aan de voorkant. Aan de bovenkant van de doos staan de specificaties van de muismat en een stukje stof om te voelen wat de stof is van de muismat. Dit stukje stof is erg gaaf als je hem koopt in de winkel om even te voelen wat de stof nou precies is.

Als we de verpakking open maken zien we dat de muismat netjes is opgerold om een kartonnen buis zodat deze niet kan bewegen tijdens het verzenden of meenemen. Verder zit de muismat netjes verpakt in een plastic zak zodat deze beschermt is tegen krassen of beschadigingen.

Als we de muismat netjes uit de verpakking halen zien we dat de randen van de muismat netjes zijn afgewerkt met stiksels. Een ander ding dat meteen opvalt is het Cooler Master logo in de rechter bovenhoek.
Mijn eerste impressie is goed, de muismat ziet er netjes afgewerkt uit en is goed verpakt tegen beschadigingen of krassen.

Software

Dan zijn we aangekomen bij de software van Cooler Master, deze heet Portal. Cooler Master heeft 2 versies van Portal:
• PORTAL V1.6.6
• PORTAL V1.01
Op moment van schrijven.
V1.6.6 ondersteund de volgende producten: MK850, MM830, MH752, MP860.
V1.01 ondersteund eigenlijk alle andere RGB software producten van Cooler Master.

Zelf gebruik ik ook de MK750 (toetsenbord) van Cooler Master, het is erg onhandig om 2 verschillende soorten software te moeten gebruiken voor RGB. Het lijkt mij erg handig als Cooler Master een software maakt waar alle producten ondersteund worden.

Voor de muismat die we vandaag reviewen heb je de V1.6.6 nodig. Met de software is het mogelijk om de kleuren en effecten aan te passen naar wens. De software ziet er als volgt uit:

Vergleken met bijvoorbeeld de MP860 van Cooler Master zijn de verschillende opties vrij beperkt. Voor de MP860 betaal je ook aanzienlijk meer (25 euro), de prijs ligt waarschijnlijk ook lager hierdoor. De software van Cooler Master mag nog wel wat uitgebreider bij de producten, ik denk dat dit nog zeker een verbeteringspunt is.
dit zijn de RGB effecten van de MP860, wat uitgebreider met meer keuzes als voorbeeld.

RGB

Dan zijn we nu aangekomen bij het stukje RGB, zoals eerder getoond in de software zijn er 3 verschillende opties met RGB:
• Color cycle
• Static
• Breathing
De RGB randen zijn goed zichtbaar en komen door de stiksels door, de RGB is te besturen door de software (dan is het mogelijk om meerdere kleuren of opties te selecteren) of door de knop op het bedieningspaneeltje links boven op de muismat. Door de knop links boven te gebruiken is het mogelijk om statische kleuren te kiezen.
Hier beneden een paar foto’s van de randen:

Waterbestendig

Wat een andere feature die mij opviel waar Cooler Master mij adverteerde is waterbestendig, dit moet natuurlijk getest worden. Ik heb meerdere druppels water op de muismat laten vallen en tot mijn verbazing bleven ze ook allemaal liggen. Na een doekje erover te halen en de muismat was weer als nieuw. Een gave feature die werkt, complimenten naar Cooler Master.

Praktijk

Ik heb de muismat voor meer dan 2 weken elke dag gebruikt en moet zeggen dat het een prima muismat is. Ik houd persoonlijk van grote muismatten zodat ik de muis lekker van links naar rechts kan bewegen.

Ik heb de muismat ook gebruikt tijdens het gamen, een lekker potje Counter Strike met vrienden is zeker geen probleem met deze muismat. Mijn muis bewoog soepel over de muismat en heb niks vervelends gemerkt tijdens het gamen.
Persoonlijk heb ik RGB opties altijd gewoon op een statische kleur, hierdoor was het erg makkelijk om de button op de muismat zelf te gebruiken. Door een druk op de knop was ie een andere kleur. Een simpele feature maar erg makkelijk in gebruik.

Dan zijn we aangekomen bij de conclusie van de Cooler Master MP750. De muismat heeft meerdere pluspunten zoals: waterbestendig, RGB knop op de muismat zelf, RGB rand en netjes afgewerkte randen. Er zit naar mijn mening een minpunt met de muismat en dat is de software, niet slecht maar simpel.

Kortom: deze muismat heeft vele features voor dit bedrag (28 euro op moment van schrijven). Zoals de volgende features: waterbestendig, RGB effecten en kleuren in te stellen. Dus mocht je op zoek zijn naar een kwalitatief goede en degelijke muismat bestaande uit een nette afwerking, veel verschillende features, inclusief RGB-verlichting en ook nog eens voor een prima prijs? Dan zou ik zeker deze muismat overwegen.

Heb jij ook een Cooler Master MasterAccessory MP750 Large?