Sony KD-65XF9005 Zwart

Specificaties 65" • Ultra HD • LCD • HDR • 2 tuners • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Sony KD-65XF9005 Zwart Review

desley1992 9 juni 2019, 307 views Product gekocht

Sony KD-65XF9005 Zwart

65" (of grotere) OLED je te gek qua prijs maar wil je toch een grote televisie die bijzonder mooie kleuren heeft, een goede zwartweergave en veel mogelijkheden (Dolby Vision, HDR10, etc.) biedt zonder de hoofdprijs te betalen? Dit is naar mijn mening de beste middenklasse-TV op dit moment.

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • Goede zwartweergave voor een LCD door Local Dimming
  • Design
  • Helderheid / Contrast
  • Goede prijs

Minpunten

• Kijkhoek (MVA Paneel)
  • Geluid
  • Alleen via HDMI Poort 2 & 3 18Gbit/s

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Ik vond dat het tijd werd om mijn 50" Sony (KDL-50W656a) uit 2013 te vervangen voor een nieuwe TV. Na een tijdje rond te zoeken op het internet door het lezen van reviews en winkels te bezoeken, de keuze gemaakt om toch weer voor een Sony te kiezen. Ben altijd al onder de indruk geweest van de beeldkwaliteit van een Sony en deze weet mij ook niet teleur te stellen.

Bij het uitpakken van de TV is het aan te raden om dit met twee personen te doen (zoals ook de handleiding aangeeft). Het installeren was een fluitje van een cent. Beeldkwaliteit is naar wens aan te passen (ik heb op dit moment de settings van Rtings in gebruik).

Via mijn Apple TV 4k erg mooi beeld met zowel 4k content via Netflix als Dolby Vision. Voor de Apple TV gebruikers: ik heb de beeldkwaliteit ingesteld op 4K SDR en het beeldmateriaal aan te laten passen op basis van de content die afgespeeld wordt. De Dolby Vision instelling biedt bij 'niet DV' content geen mooi beeld (naar mijn mening). De televisie laat de PS4 Pro ook schitteren en de kleuren spatten van het scherm af. In de game mode zie ik geen lag oid.

Over het geluid van de TV kan ik kort zijn: dit is bagger, maar dat is algemeen bekend bij de TV's van tegenwoordig. Ik heb het aangesloten op een Sonos Beam i.c.m. twee Play 1's. Via de instellingen van zowel de TV als de Sonos app is het erg makkelijk om dit aan te sluiten.

Ik zit volledig in het Apple eco-systeem en ben dan ook niet erg bekend met Android TV. Voor de 8.0 update vond ik het enigszins traag. Zo heb ik wat apps uitgeschakeld en via de developer settings heb ik na de update de animaties wat versneld en ik ben nu tevreden over de snelheid. Android TV biedt wel genoeg apps aan. Ook is er een ingebouwde Chomecast aanwezig. Heb hier zelf geen ervaring mee, gezien ik een Apple TV heb.

Al met al een erg goede TV voor de prijs! Vragen? Stel ze gerust.

Heb jij ook een Sony KD-65XF9005 Zwart?

hi,

Even een paar korte vragen. Kijk je tv in een lichte kamer en hoe bevalt dat? Ik kijk zelf regelmatigfilms met ondertiteling en hoe is de blooming?
Hoi,

Ik kijk in een lichte kamer en ik moet de review van RTings gelijk geven: de reflectie van deze tv is erg goed! Van de blooming heb ik zelf nog geen last gehad. Bij Netflix heb ik de ondertitelingen ook wat aangepast (kleine, doorzichtige, grijze balk) waardoor de blooming ook niet door kan komen. Op internet lees ik zo nu en dan wel eens op een forum dat iemand daar last van heeft, maar dat kan ook per paneel wellicht anders zijn. Als dat zo zal zijn, heb ik denk ik geluk!:)
Het geluid van deze TV bagger noemen, en dan vervolgens Sonos aansluiten. Van bagger tv geluid naar bagger speaker geluid, het is net wat je fijner vindt.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 E3 2019