1 review

Dell XPS 15 9560-3PHNV

Specificaties 15,6" • 3840x2160 • 512GB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Dell XPS 15 9560-3PHNV Review

thimoj 18 mei 2019, laatste update op 19 mei 2019, 864 views Product gekocht

Dell XPS 15 9560-3PHNV

Deze laptop is de beste laptop die je kan kopen als je zoekt naar een compacte snelle notebook met een geweldig scherm waarmee je on the road videos gaat bewerken.

Pluspunten

• 4k touchscreen
  • 16GB RAM
  • Snel en perfect voor 4k video editen

Minpunten

• throttling
  • slechte speakers
  • bloatware

De laptop is snel, licht en voor een ouder model uit 2017 is dit nogsteeds een beest van een laptop.

De XPS 15 heeft wel last van throttling, en niet weinig. Ik raad aan om de processor en grafische kaart te repasten hier staan veel videos van online.
Ook word er vanuit dell een audiodriver geinstalleerd die een raar filter over het geluid gooit, ik heb dit verwijdert en de standaard windows audio drivers geinstalleerd.
verder heb ik nog geen problemen gehad met deze laptop. de laptop is snel, heeft geen moeite met 4k footage bewerken (ook met veel effects).

De laptop heeft genoeg io, 2 usb 3 poorten, 1 thunderbolt 3 usb c port en een sd kaart lezer. de hdmi poort support geen 4k 60hz ik heb zelf een adapter voor thunderbolt naar hdmi om mijn 4k monitor te gebruiken. De trackpad werkt goed en is prima te gebruiken in noodsituaties.

gaming gaat net op de XPS 15 9560, csgo draai ik net met 60 fps op 1920x1080. De GTX 1050 is net niet genoeg kracht om echt mee te gamen, maar hier is deze laptop (helaas) niet voor gemaakt.

verder erg blij met mijn xps 15. super laptop en ga hem zeker nog niet wegdoen.

Heb jij ook een Dell XPS 15 9560-3PHNV?

IO klopt niet helemaal volgens mij, ik ben in het bezit van een 9550 en die is weldegelijk uitgerust met TB3.

Zie ook dit topic in het fourm van Dell : https://www.dell.com/comm...-limitations/td-p/6240793
bewerkt, sorry voor de onduidelijkheid
Zou de CPU ook van een lichte undervolt voorzien

Ik ben geen gamer maar toen ik de laptop iets wou pushen heb ik fortnite geïnstalleerd dat ging prima zelfs op HD en Epic zal geen 60fps hebben gehaald maar in mijn ogen geen hele duidelijke onderbrekingen.
Let ook goed op dat bij de grafische taken de gpu goed ingesteld staat zodat deze echt wordt aangesproken.

De CPU is maar een 4 core wat krap is voor videobewerking maar zolang je een HD video probeert te monteren of het niet erg vind om op 1/4 te werken in 4k heb je geen framedrops
(Premiere pro)

Lukt het jou om 4k op full te bewerken? In dat geval wil ik graag wat meer weten van jouw instellingen en belasting van de CPU tijdens playback

Aanvullende vraag:
Hoe waardeloos was de toepassing van thermal paste bij jullie?

[Reactie gewijzigd door siemdenboer op 18 mei 2019 22:55]

Hij heeft wel degelijk Thunderbolt 3