Hitachi Deskstar 7K250 HDT722516DLA380, 160GB Review

Shinto816 12 februari 2006, 391 views

Hitachi Deskstar 7K250 HDT722516DLA380, 160GB

Pluspunten

• Stil
  • Koel
  • Goedkoop

Minpunten

• Gezien de prijs: Geen

Ik heb deze harde schijf gekocht omdat hij redelijk goedkoop was voor een 160GB schijf, daarnaast had ik al eerder een Hitachi HDD gehad en had ik er verder nooit problemen mee gehad.

Wat me als eerste opviel aan de schijf was de geluidsproductie, hij is absoluut niet te horen, alhoewel mijn voeding niet de stilste is en deze veel andere geluiden overstemd, maar met m'n oor ernaast kon ik bijna geen geluid waarnemen, gewoonweg perfect dus!

Ik ben ook erg te spreken over de warmteproductie, met een minimale airflow om de HDD heen bleef de schijf netjes rond de 35 graden hangen, na een fan voorin m'n PC te hebben geinstalleerd hangt de temperatuur gemiddeld 10 (!) graden lager.

Over ondersteuning van de fabrikant kan ik gewoonweg niks zeggen omdat ik nog geen problemen heb ondervonden met de harde schijf, dat zegt genoeg over de stabiliteit en betrouwbaarheid van dit product.

Met andere woorden, een geweldig goede harde schijf die (14-02-2006) voor rond de 80 euro verkrijgbaar is!

Ik heb trouwens ook even getest met Ubuntu Linux, geen problemen ondervonden :)

Heb jij ook een Hitachi Deskstar 7K250 HDT722516DLA380, 160GB?