Foscam FI9900P

Specificaties Draad(loze) buitencamera + app - Bekijk alle specificaties

Foscam FI9900P Review

Sietse Vliegen 28 april 2019, 319 views Product gekocht

Foscam FI9900P

Prima beeldkwaliteit, maar de app en cloud service zijn matig. Je kunt de beelden beter opslaan op een NAS.

Pluspunten

• Uitstekende beeldkwaliteit, ook 's nachts
  • Stabiel via bedraad ethernet
  • Eenvoudig aansluiten op NAS

Minpunten

• IR led trekt spinnen aan
  • Onhandige dikke aansluitkabel
  • Cloudservice is duur en matig

Drie Foscam FI9900P camera's gekocht voor buiten. Installatie was probleemloos. Vanwege stabiliteit en bandbreedte heb ik de camera's via bedraad ethernet aangesloten en niet via WiFi.

De beeldkwaliteit erg goed, ook 's nachts. Veel camera's geven dan veel bewegingsonscherpte, bij deze is het beeld prima. Je zou echt een dikke IR schijnwerper moeten krijgen om nog betere nachtbeelden te krijgen.

Ik gebruik de camera's in combinatie met een QNAP NAS met Surveillance Studio. Dat werkt beter (met name de motion detection en het terugspelen) en is een stuk goedkoper dan de Foscam Cloud Service. De opnames in de Foscam cloud zijn niet FullHD, op mijn NAS uiteraard wel.

Enkele aandachtspuntjes:

- Helaas ging een camera binnen een maand defect, maar die is probleemloos omgeruild onder garantie. De Foscam cloud licentie kon ik echter niet overzetten op de nieuwe camera :-(

- Alles werkt stabiel. Resetten is nog nooit nodig geweest. Wel enkele firmware upgrades gedaan, dat gaat eenvoudig via de app.

- De aansluitkabel is inderdaad erg dik, dus moet je ofwel dikke gaten boren ofwel de kabel aanpassen, maar in dat laatste geval ben je wel je garantie kwijt.

- De IR leds trekken helaas spinnen aan, dus regelmatig schoonmaken is noodzakelijk anders krijg je continu motion alerts als het spinneweb beweegt in de wind.

- de nieuwe Foscam app werkt prima met deze camera's, maar kan niet altijd verbinding krijgen. Herstarten van de app lost dat soms op, maar helaas niet altijd. De oude app heeft dat probleem niet.

- je kunt een SD kaart in de camera plaatsen. Daarvoor moet je de camera even openschroeven. Onhandig maar het kost maar een paar minuten. Je kunt echter niet tegelijkertijd opnames op de SD kaart wegschrijven en op een NAS. Dat vind ik een gemiste kans.

Heb jij ook een Foscam FI9900P?

Je kan spray kopen dat je rond je camera spuit, de spinnen blijven dan weg, werkt super.
Het blijft 6 maanden werken.
zelf gebruik ik Spider free van de Hornbach maar er zijn ook andere aanbieders.