Ziggo Connect Box Review

german8 17 april 2019, laatste update op 17 april 2019, 1.276 views Product geleend

Ziggo Connect Box

Bestaande TC7200 omgewisseld voor de Connectbox (Arris model). Het was even rommelen maar blijkt een sneller modem te zijn dat klaar is voor toekomstige snelheidsverhogingen.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Haalt beloofde snelheden

Minpunten

• Bridgemodus niet automatisch beschikbaar
  • Wachtwoord altijd zichtbaar bij inloggen.

Beheerbaarheid Score: 3
Na ontvangst Ziggo Mediabox Next ook de bestaande TC7200 omgewisseld voor de Connectbox (Arris model).
De TC7200 kan max 250mbps aan en dit is momenteel ook ons abonnement.
Met de connectbox ben ik alvast klaar voor snellere abonnementen of 'gratis' verhogingen.

Na het omzetten van alle kabels de laptop per kabel aan de Connectbox verbonden, en al binnen enkele minuten werkten internet en telefonie - op volle snelheid 250/25mbps - soms zelfs een fractie sneller, de TC7200 was altijd een fractie langzamer.
Je wordt gevraagd een eigen wachtwoord op de modem te zetten maar dit wachtwoord is helaas altijd zichtbaar. Google-keyboard op een android phone stelde het wachtwoord even later vanzelf voor!

Omdat ik een eigen mesh systeem heb ga ik de wifi van de box niet gebruiken.
Helaas kon ik het modem niet zelf in bridge modus zetten (vanwege ipv6) dus even contact met Ziggo, die zeiden dat ik de optie binnen een uurtje te zien zou krijgen. Na 2 uur nog maar even gevraagd aan de helpdesk en toen vertelden ze dat het nieuwe modem eerst volledig geactiveerd moest zijn, dit kon 24 uur duren.

Wanneer je geen nieuwe modem hebt duurt het dus een uurtje voordat je de bridgemodus kan aanzetten op de Connectbox.

Het heeft bij mij uiteindelijk ca. 4~5 uur geduurd en toen kon ik hem alsnog in Bridgemodus zetten. (gelukkig geen 24uur) Nu loopt alles als een trein naar het Deco P7 Mesh systeem dat erachter hangt.

De toekomst zal leren of de box stabiel en snel blijft.

Heb jij ook een Ziggo Connect Box?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones