MSI B450 Tomahawk

Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD B450 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI B450 Tomahawk Review

freekycheese 1 april 2019, laatste update op 1 april 2019, 186 views Product gekocht

MSI B450 Tomahawk

Super moederbord voor de huidige prijs! Ik gebruik hem in combinatie met een Ryzen R5 2600, 16 GB DDR4-3000 werkgeheugen van Corsair en een RTX 2060 van MSI.

Pluspunten

• Goede VRM heatsinks
  • Prima BIOS
  • Goede I/O (USB Type-C yay!)
  • Genoeg SATA-poorten en fan headers

Minpunten

• Nutteloze leds op de achterkant (had liever een euro bespaard, maar goed)
  • 1 van de fan headers zit midden op het bord
  • Inhoud van de verpakking is erg karig

Layout Score: 4
Ik ben erg te spreken over dit bord. Ik zat te azen op een geschikt exemplaar om een R5 2600 in te gooien en te overclocken, en deze kwam daarvoor als beste uit de bus.

Qua functies en poorten heb je als gemiddelde gamer alles wat je nodig hebt, maar extra's als een dual bios of RGB overal gaan aan dit moederbord voorbij. Werkgeheugen is makkelijk te overclocken met XMP-profielen (ik gebruik Corsair Vengeance LPX) en de BIOS in het algemeen is goed mee te werken, ook al heb ik vaker het tegendeel gehoord.

Als je een veeleisende tweaker bent of extreem gaat overclocken kun je beter een goed X470 bord pakken, maar voor de gemiddelde gamer lijkt me dit een fantastische keuze. De enige nadelen die ik kan noemen zijn makkelijk te vergeven.

Heb jij ook een MSI B450 Tomahawk?