Archos 133 Oxygen Zwart

Specificaties 13,3" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB • Android 6.0 - Bekijk alle specificaties

Archos 133 Oxygen Zwart Review

musiman 19 maart 2019, 700 views Product gekocht

Archos 133 Oxygen Zwart

De Archos 133 is een prima tablet voor iedereen die een goedkope tablet zoekt en geen gebruik wil/hoeft te maken van een stylus. De tablet is niet de snelste, maar voldoet prima voor lichte taken. Ik gebruik 'm voor het tonen van bladmuziek m.b.v. Mobilesheets Pro.

Pluspunten

• Opslagcapaciteit
  • Goedkoop
  • Groot scherm

Minpunten

• Langzaam
  • Geen stylus mogelijk

Sinds bijna één jaar heb ik de Archos in mijn bezit. Ik heb 'm destijds aangeschaft om er mijn bladmuziek op te zetten.

De voordelen zijn:
- de tablet heeft een groot scherm van 13,3 inch. Dit is in mijn optiek de minimale grootte voor het weergeven van mijn bladmuziek, omdat je dan ongeveer het formaat hebt van een A4'tje.
- goedkoop. Voor zo'n grote tablet zijn er maar weinig opties. Wil je Android als OS, dan zijn er maar een paar tablets die groter dan 13" zijn. De Archos schiet er qua betaalbaarheid dan bovenuit. Apple en Microsoft hebben ook wel grote schermen, maar die zijn erg duur en je hebt geen Android OS.
- opslagcapaciteit. Met 64 GB heeft de tablet meer dan genoeg geheugen voor de opslag van al mijn bladmuziek. Mocht je daar niet genoeg aan hebben, dan kun je altijd nog een SD kaartje toevoegen.
- accu gaat lang genoeg mee. Wanneer ik de hele dag repeteer, van 's morgens vroeg tot in de avond, dan zet ik de helderheid van het scherm op ongeveer een kwart tot een derde. Ook dan nog is alles goed te zien, mits je binnen zit. Wanneer het scherm op zijn felst staat, dan kan de accu een concert van twee, tweeënhalf uur gemakkelijk halen. Die stand is echter alleen nodig wanneer ik bijvoorbeeld in de buitenlucht zou moeten optreden.
- scherm fel genoeg. Wanneer je de tablet buiten wil gebruiken, dan is het buiten in de schaduw zeer goed te doen en in de zon gaat het nét. Natuurlijk is het scherm niet zo goed als van bijvoorbeeld de veel duurdere ipads, maar daar is de prijs dan ook naar.

De nadelen zijn:
- de CPU is niet de snelste. Wanneer je gaat internetten, dan merk je dat hij niet heel snel reageert. Het is echter ook niet super traag, maar gewoon "minder snel".
- geen stylus ondersteuning. Ik heb werkelijk de meest uiteenlopende styluspennen uitgeprobeerd, van gratis versies tot aan styluspennen van 60 Euro of meer. Ik heb er geeneen gevonden die goed werkt op de Archos. Ook de stylus pennen met zo'n rond plaatje om de punt (stylus precision pen) werken niet. Wanneer ik aantekeningen wil maken in mijn bladmuziek, dan moet dat dus helaas met de vinger. Dat gaat met Mobilesheets Pro goed wanneer ik eerst inzoom en daarna de aantekening maak.
- tablet hoezen zijn schaars. Ik heb op Ali Express een goede hoes gevonden die speciaal voor de Archos 133 gemaakt is. Je moet goed zoeken om een geschikte, niet-universele, hoes te vinden.
- voor het geld moet je niet de beste, snelste, mooiste en sterkste tablet verwachten. Maar voor nog geen 200 Euro is dit een zeer goede investering.

Heb jij ook een Archos 133 Oxygen Zwart?