Xiaomi Redmi Note 7 (4GB ram, 64GB opslag) Blauw

Specificaties 6,3" • 2340x1080 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Redmi Note 7 (4GB ram, 64GB opslag) Blauw Review

PieterNBA2K 16 maart 2019, laatste update op 23 maart 2019, 3.301 views Product gekocht

Xiaomi Redmi Note 7 (4GB ram, 64GB opslag) Blauw

Geweldige prijs/kwaliteit verhouding. voor consumenten die niet zoveel waarde hechten aan gamen of de beste softwareervaring, is dit een geweldige keuze. zie mijn uitgebreide review voor meer informatie!

Pluspunten

• Accuduur 4000mah
  • Prachtig design met prima scherm
  • Prijs/kwaliteit
  • USB C (QC 4.0)
  • Gorilla 5 Glas (design)

Minpunten

• Miui niet voor iedereen aangelegd
  • Grote telefoon (moet je van houden)
  • NFC
  • screen bleeding (voor de prijs acceptabel)
  • Prijs ligt dicht bij sterkere broer Pocophone

De mobiel die kokosnoten kan laten kraken. waar dames met hoge hakken overheen kunnen lopen en het scherm intact blijft. dit is hoe de CEO van Xiaomi het toestel neerzet in hen marketing, and does it live up to the hype?

Het is je standard unboxing met de benodigde accessoires, inclusief de charger, boekjes en het doorzichtige hoesje dat meegeleverd word.

Design van het toestel is prachtig. zover ik had kunnen vinden online (no sources) zijn de voor en achterkant van Gorilla glas 5 en zijn de zijkanten grotendeels van plastic. Los hiervan, voelt het toestel premium en ver van goedkoop aan en ben ik zeer tevreden met het design. Een hoesje zou ik overigens wel aanraden aangezien het glas best glad is en kwetsbaar is, alhoewel het meegeleverde hoesje niet heel veel bescherming toevoegt aan het toestel.

Ik heb gekozen voor de 'blue neptune color', wat een soort blauwe glans geeft met overgang naar een paarse kleur aan de bovenkant van de achterzijde. Het is zo mooi ontworpen dat men de neiging heeft het zonder hoesje te gebruiken, ondanks dat het toch erg kwetsbaar is. over de duurzaamheid kan ik moeilijk spreken, dus zou hier naar mate van tijd op terug moeten komen.

De scherm bevat een 6'3 inch LCD display met een resolutie van 2340 x 1080. De contrast van het scherm verbaast me eerlijk gezegd, aangezien ik na 5 jaar Samsung niets verkeerds kan zeggen over de kleurreikheid. De 'waterdrop notch' stoort mij niet, aangezien het voor mij persoonlijk een stuk beter is dan een 'grote' notch of een slider/popup mechanisme. Het enige minpunt is dat het scherm last heeft van bleeding, waarmee aan de randen (vooral bij witte achtergronden) een soort donkere gloed erover lijkt gegooid. alhoewel ik hier geen foto's van heb gemaakt kan men genoeg informatie hierover vinden, ondanks het acceptabel is voor de prijs.

De software Miui is wennen voor mensen die overstappen va samsung/apple. de meeste bloatware die word bijgeleverd kan men gerust verwijderen van het toestel, wat deze software al een stuk dragelijker maakt. Ik heb geen problemen met de software, behalve het feit dat met Miui de notificaties niet zichtbaar maakt in de notificationsbalk/lockscreen. Ik weet niet of dit een bug in de software is, of Xiaomi het zo bedoelt heeft of dat ik wat dieper moet zoeken in de settings, maar had dit persoonlijk anders gezien. Los daarvan ben ik in het algemeen tevreden, en vind de optimisatie al in al goed. wie werkt met custom roms/bootlocker enzo zou verder op het internet moeten zoeken, aangezien ik daar niet echt bekend mee ben. Het word geleverd met android 9, en alhoewel ik wat onbekend ben met het softwarebeleid van Xiaomi, schijnen mensen op online forums toch vrij tevreden ermee te zijn (reddit)

Over de camera kan ik niet al teveel zeggen. hier zijn een paar samples die ik had genomen in de buurt van Utrecht, dus hier kunnen alle fotogeniés zelf beoordelen hoe goed de kwaliteit is. Ik gebruik persoonlijk de camera niet veel en ben alles behalve een expert op het gebied van fotografie, dus voor mij is de camera meer dan genoeg. Samples:

with AI on

with AI off

Over performance ben ik in het algemeen tevreden. de Snapdragon 660 en de 4 GB (64 GB opslag) ram zorgen voor een vloeiende ervaring, al is de vraag of het over tijd standhoud. voor allerdaagse tasks zoals emailen wappen en social media is dit geen probleem, al is gamen toch wat demanding voor dit toestel (op lage settings is het mogelijk ofcourse). Wie veel waarde hecht aan gaming zou ik dan ook de Pocophone F1 aanraden, waarmee je voor wat meer geld de krachtige, sterkere broer kan kopen. Ook vind ik het persoonlijk jammer dat er geen NFC op zit (aangezien ik deed aan mobile payments met me samsung), maar voor deze prijs kan men niet alles vragen. Batterijduur is excellent (rond de 7 uur SOT, al is deze test preliminary), waarmee de meeste mensen denk ik rond de twee dagen wel zouden kunnen halen. Opladen duur rond de 2 uur en 10 minuten, en is misschien niet de snelste, maar is voor de meeste mensen denk ik meer dan genoeg considering de 4000 MAH battery.

Ten conclusie, dit is een geweldig toestel voor de prijs. Xiaomi staat al een tijdje bekend vanwege hen aggresieve 'price-setting strategy', en kan hiermee zeggen dat dit toestel niks anders dan deze strategy aanhoud. Yes, er zijn minpunten aan het toestel (NFC, screen bleeding en de software is misschien niet de beste op de markt) , maar voor deze prijs heb ik niks te klagen. Ik raad dit toestel dan op volledig aan, en is voor mij misschien na de Pocophone F1 de 'Budget king' van de smartphone wereld. :)

heb men vragen over dit toestel stel ze gerust, I am more then willing to help!
Groeten, jullie medetweaker!

Heb jij ook een Xiaomi Redmi Note 7 (4GB ram, 64GB opslag) Blauw?

De kwaliteit is zeer matig in vergelijking met iPhones, maar voor de prijs zeker wel acceptabel te noemen.
waarom zet je de google camera erniet op. begrijpdat die mooiere fotos maakt en bovendien kan je in 4k filmen
Ik heb de iphone 6s gehad maar die is echt niet beter. Ben weer snel overgegaan naar mijn oude Galaxy Note 4.
Zelf sinds juli vorig jaar de Note 5. Nu al Note 7. Note 6 was niet zo interessant als je de 5 al hebt, maar dit is een mooi ding, met een betere SoC. Gaat wel erg snel zo. :+
Plezier ermee, en nette review. d:)b
Ja Xiaomi is niet bang om toestel snel na elkaar te releasen. Denk dat andere fabrikanten nog een voorbeeld kunnen nemen aan Xiaomi die streeft naar de belangen van de consumenten. Tuurlijk hebben de toestellen hen nadeel en zijn ze niet voor iedereen gemaakt, maar voor zulke prijzen hebben we niks te klagen in de smartphonemarkt. Dank!
Zojuist besteld, deze review gaf voor mij de doorslag. Dank! :)
Graag gedaan en veel plezier ermee! Laat vooral weten wat je van het toestel vind nadat je hem een tijdje in bezit hebt, ben benieuwd naar de meningen van mijn medetweakers! O-)
denk dat de meeste vragen wel via tweakers beantwoort kunnen worden ;)
Ik heb hem ook gekocht nav deze review. En heb ook een review geplaatst. Ik kom van een iPhone af en in het begin wat onwennig richting Android. Alles went, en sneller dan ik had gedacht. Prima toestel tegen een prima prijs. Xiaomi maakt mooie producten, waarbij design zeker hoog scoort.
Zeker mee eens! goed om te horen dat het toestel je bevalt!
Ik lees reviews dat het geluid zo matig en zacht is. wat is jouw ervaring
Het kan inderdaad beter, maar ik denk dat we voor de prijs niet hoeven te klagen. Het komt met de 3.5mm headphone jack en is in het algemeen een geweldig toestel, dus als je erg veel waarde hecht aan puur geluid, is misschien een ander toestel beter voor jou.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5