1 review

Acer Aspire 5 A515-52-5981

Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 1,128TB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire 5 A515-52-5981 Review

janwillem_v 28 februari 2019, 430 views Product gekocht

Acer Aspire 5 A515-52-5981

Ik had deze laptop in een aanbieding voor €509,-. Voor dit geld een toppertje! Snelle cpu. Kleine ssd + 1tb haddisk is een leuke combinatie en bijzonder voor deze prijs. Nu zie ik hem staan voor +700 euro en dan zou ik toch een ander kiezen.

Pluspunten

• Snelle i5-8265
  • SSD+HDD
  • Licht voor z'n formaat
  • Intel WiFi 9560

Minpunten

• Schermkleuren
  • Aluminium deksel vlekt extreem
  • Aan knop op toetsenbord
  • Lastig open te maken

Het meest jammere is dat het scherm verkleurd als je je hoofd een beetje naar boven en beneden beweegt, dus je moet er goed voor zitten, want anders zijn de kleuren aan de bovenkant van het scherm donkerder dan aan de onderkant. Er zit een aluminium deksel op het LCD wat het steviger maakt. Deze vlekt extreem en veeg je er ook niet even af. De rest is van kunststof maar voelt niet erg fragiel.
Ander puntje waar ik niet voor zou kiezen is dat de aan knop onderdeel is van het toetsenbord. Is deze stuk, dan kan je de laptop dus ook niet gebruiken met een USB toetsenbord, want je kan hem niet inschakelen. Het toetsenbord typt wel prettig en veert niet door. De combinatie van SSD en HDD vind ik vrij uitzonderlijk voor deze prijs. De ssd is klein (en direct vervangen voor een 512GB nvme exemplaar), maar wat je vaak wilt is snel opstarten en daar is deze prima geschikt voor.
Ook zit er een snelle Intel 9560 wifi kaart in ipv die Realtek meuk. Ik haalde met mijn router gewoon netjes de 877mbps met 1 muurtje er tussen.
De accu is OK. Hier verlang ik ook niet veel van, maar kan 5 a 6 uur op een acculading doen met mailen/internetten/RDP.
De 4GB ram is behoorlijk krap. Deze heb ik uitgebreid met een 16GB module. Gelukkig zaten er 2 ram sloten in waardoor het totaal op 20GB komt.
Meest fijne is de i5-8265. Toch net even meer boost dan de 8260 op momenten dat je dit nodig hebt. Hij koelt bijna niet tijdens surfen. Soms slaat de fan aan en die is dan duidelijk hoorbaar, maar niet storend.
Let op als je de laptop open wilt maken. Naast vele schroefjes, zitten er veel klemmetjes aan die je gemakkelijk kapot zou kunnen trekken. Gebruik zo'n plastic driehoekig dingetje om dit verder los te maken.

Voor de prijs waar ik hem voor heb een koopje! Echter de €700+ waar hij nu voor in de prijswatch staat, zou ik hem niet kiezen. Te slecht scherm en te weinig ram.

Heb jij ook een Acer Aspire 5 A515-52-5981?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht