Sharkoon Skiller SGS1 Zwart

Specificaties Gamingbureaustoel - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Skiller SGS1 Zwart Review

DiSiLLUSiON 17 februari 2019, laatste update op 17 februari 2019, 192 views Product gekocht

Sharkoon Skiller SGS1 Zwart

Deze stoel houdt zich in het midden tussen een gaming stoel en een (goedkope) kantoor stoel. De afwerking is zeer goed. De ergonomie is bizar. De rugleuning is geschikt tot 1.70m, de armsteunen zitten veel te hoog.

Pluspunten

• Zeer goede afwerking
  • Stevig schuim
  • Nepleer voelt niet 'plastic' aan
  • Metalen onderstel
  • Schuim op de armleuning is prettig

Minpunten

• Hoogte rugleuning geschikt tot 1.70m
  • De niet-verstelbare armsteunen zitten te hoog
  • Monteren lastig als je de schroefgaten niet vrij en schoon maakt

Deze stoel houdt zich in het midden tussen een gaming stoel en een (goedkope) kantoor stoel. De leuning en armsteunen zijn niet verstelbaar, en er zit een eenvoudig kantelmechanisme op. Wel heeft het de looks van een gaming stoel.

De afwerking is zeer goed, zeker voor de prijs; stevig schuim, stevig nepleer en een metalen onderstel. Ook de achterkant is netjes afgewerkt (dat is bij andere stoelen wel eens anders). Het enige minpuntje is dat je wel even het nepleer bij de schroefgaten weg moet trekken, en wat stukjes nepleer/lijm uit de schroefgaten moet halen, anders is de stoel wat lastig te monteren.

Het belangrijkste is de grootte: als je langer bent dan 1.70m dan is de rugleuning hoogstwaarschijnlijk te klein voor je; ik ben zelf 1.80m met gemiddelde beenlengte (32), schouderbreedte en armlengte. Rechtop zitten gaat niet - dan zitten mijn schouders net onder het logo. Daardoor 'prikt' de stoel in mijn schouderbladen.

Het schuim op de armleuningen is prettig, maar deze zitten dan weer veel te hoog, tenzij je onderuit gezakt op de stoel gaat zitten met je armen vooruit.

Onder de streep is dit een stoel die veel waar biedt voor je geld, maar bijzonder bizarre ergonomische verhoudingen heeft. Zodoende geef ik deze stoel een matige voldoende; fijn zitten is toch best een belangrijk aspect van een stoel.

Heb jij ook een Sharkoon Skiller SGS1 Zwart?