Specificaties 37" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sony KDL-37EX500 Review

Frank1986Newbie 20 april 2010, 6.099 views

Sony KDL-37EX500

Pluspunten

• Uitstraling
  • Beeldscherpte en kleuren
  • MotionFlow (100hz)
  • DLNA

Minpunten

• Zappen gaat door de Digitale TV traag
  • Menu's openen traag

Na enige tijd nadenken en rondkijken deze lcd televisie gekocht. Geen moment spijt van gehad! De eisen waren in ieder geval een nieuw model (lancering < 1 jaar geleden), Conax module en 100 of meer hz. Uiteindelijk gekozen voor een Sony in combinatie met een home cinema set van hetzelfde merk. Hierdoor (en met gebruik van insteekkaart conax) slechts één afstandbediening, zonder over te hoeven gaan op de Logitech Harmony. Deze Sony KDL37 EX500 voldoet aan alle eisen met de Bravia Engine 3 en MotionFlow 100hz.

Mooie uitstraling, ik persoonlijk vind de onderste balk perfect passen en ontzettend mooi, een stabiele voet en genoeg aansluitingen te maken.
De MotionFlow techniek werkt prima, ik zie echt een groot verschil in vergelijking met mijn vorige tv op 50 hz. Daarnaast zijn er ook veel opties te wijzigen.

DVD's afspelen gaat via Bravia Sync prima en levert met / door de combinatie van een HDMI CEC kabeltje (duur...) ontzettend mooi en haarscherp beeld op!
TV kijken gaat bij mij door de insteekkaart te gebruiken van KPN Digitenne. Werkt prima, één keer installeren en alles werkte naar behoren. Scherp beeld met een redelijke zapsnelheid. Daarnaast eerst een Digitenne kastje aangesloten en dan merk je toch wel verschil. De insteekkaart levert een veel beter en scherper beeld op dan het kastje (komt waarschijnlijk door het verplichte gebruik van SCART).

Al met al een tv die voldoet aan mijn verwachtingen.

Heb jij ook een Sony KDL-37EX500?

Zou je nog een stukje willen toevoegen over de werking van DLNA op deze TV?

Welke codecs doen het? mkv? Kan de TV HD content bijhouden of gaat beeld en geluid uit sync?
Ik heb de tv ook gisteren besteld, ik zal zodra ik de tijd heb ook een review plaatsen, waarbij ik de diepte wat inga op het afspelen van HD content.
Ben ook erg benieuwd naar de prestaties bij het afspelen van HD content. Al ervaringen die je wil delen?
Hoe zijn je ervaringen met deze tv? Heb je hem vergeleken met de 32" en 40" versie?
Ik ben zelf ook erg gecharmeerd van dit model en dan vooral de 37" versie, alleen lees ik in het Bravia 2010 topic hier dat de beeld kwaliteit veel minder is bij de 37" dan de andere modellen?

Groet,
Eoghlear: dat topic heeft 62 pagina's... 8)7
Waar moet ik kijken?
Pfff. Ergen tussen pagina 15 en 30 meen ik. Heb ook ergens een uk review gezien, maar die kan ik zo niet meer terug vinden.
Ik ben erg gecharmeerd van de 37" maat en ben daarom ook benieuwd of het echt zo slecht is dat ze zeggen.(hoop en neem aan van niet)
Ik heb nog 'n vraagje aan de bezitters van deze TV;
Zijn de kanalen eenvoudig te sorteren/een andere plaats te geven(met cam module)?
Maar het klopt dat je deze tv kan aan sluiten met RJ45 aansluiting zie het nergens staan maar wel op de afbeelding vandaar. Het gedoe met wifi heb ik namelijk geen zin in :P