Logitech Harmony Touch Review

arnova 2 februari 2019, 238 views Product gekocht

Logitech Harmony Touch

Strak design en kan veel maar helaas traag en onhandig in gebruik

Pluspunten

• Strak design
  • Kan veel
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Traag
  • Onhandig
  • Accu snel leeg
  • IR zend vermogen matig

Configuratie Score: 4
Deze afstandsbediening gekocht als vervanging van onze defecte Harmony 650. Ik had al mijn twijfels over het touchscherm, en dat bleek helaas ook te kloppen. Het zal voor veel mensen prima werken maar ik vind het ontzettend onhandig dat je niet meer fysieke knoppen hebt die je (dus) blindelings kan bedienen. Daarnaast vind ik het touchscherm niet altijd even goed reageren en is het niet al te accuraat waardoor je snel de verkeerde "toets" selecteert. Ook het infrarood zend vermogen lijkt erg beperkt waardoor je de situatie krijgt dat je goed moet richten maar tegelijkertijd op het touchscherm goed moet kijken welke knop je indrukt wat niet erg praktisch. Ook lijkt er nog wel een probleem te zijn met de snelheid van deze afstandsbediening. Wanneer je een (fysieke) knop indrukt is het alsof dat altijd met een vertraging gebeurt. Dat is voor heel veel acties niet heel erg maar bv. voor de volume toetsen echt heel erg irritant. Als je je volume wil verhogen of verlagen gaat dat hierdoor met enkele toets indrukken veel te langzaam en "ijlt" hij altijd na als je de knop een paar keer ingedrukt hebt. Maar als je de toets ingedrukt houdt gebeurt er eerst niks waarna vervolgens het volume omhoog (of omlaag) schiet.

Ok, dat waren mijn negatieve ervaringen. Maar is het dan alleen maar kommer en kwel zul je je afvragen? Nou, dat ook weer niet. Het is een mooi afgewerkt product en door het touchscherm heb je bijna oneindige mogelijkheden voor het programmeren. En de harmony software is erg fijn, al wist ik dat natuurlijk al van mijn 650. Tevens denk ik dat deze afstandsbediening voor veel mensen prima werkt, helemaal als je amper nog "lineaire" tv kijkt en dus de fysieke kanaal toetsen toch niet meer gebruikt. Ik ga in ieder geval uitkijken naar een ander model.

Heb jij ook een Logitech Harmony Touch?

Je hebt de Companion (=een Hub met een simpele remote met alleen maar fysieke knoppen) en de Elite (=een Hub met een uitgebreide remote met veel fysieke knoppen (muv de cijfertoetsen).

Ik kan goed overweg met de Elite, zappen werkt nog ouderwets met fysieke, voelbare, toetsen, die blind te bedienen zijn. Het touch deel zit bovenin, en niet in het midden, zoals bij de Touch, wat wel erg onhandig is.