Specificaties Decoder voorzien van 4 tuner(s) met 0B harde schijf - Bekijk alle specificaties

Dream Multimedia Dreambox DM8000 HD PVR Review

Triss 19 april 2010, laatste update op 19 april 2010, 6.316 views

Dream Multimedia Dreambox DM8000 HD PVR

Pluspunten

• Snelheid
  • heel configureerbaar
  • stabieliteit
  • beeld en geluid kwaliteit is top.
  • HDD / DVD / bluray uitbreid mogelijkheden

Minpunten

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb deze box nu een dik half jaar.
En ben er zeer tevreden van!

Ik heb de dm7000 en de dm800hd al gehad.

Hij is zeer snel, heel goed configureerbaar, je kan er een HDD, DVD of bluray insteken.
Beeld kwaliteit is nog een grote verbetering tegenover de 800hd.
Wordt ook niet overdreven warm zoals de 800hd wel werd.

Er zitten 2 tuner kaarten in; en is nog uit te breiden.
Dus je kan opnemen en kijken naar verschillende zenders tegelijk er tijd.

Als je echter meer wil weten over deze box, google maar effe ;)

Het enigste dat minder is, is de prijs, 1000 euro is vrij veel geld voor een decoder. Maar hier kan je wel alles mee, het is en blijft een linux hobby box... Dus niet echt aan te raden voor de non-tweaker.

Heb jij ook een Dream Multimedia Dreambox DM8000 HD PVR?

Ik heb zelf een dm800hd. Deze geeft maximaal 1080i door aan mijn TV. Kan je met 8000 wel met 1080p kwaliteit kijken en zo ja zie je ook wel veel verschil?
Ik heb deze box sinds 24 dec 2008, was de eerste in nederland en ben zeer tevreden over deze satelliet ontvanger.
Zeer stabiel en je kunt er alls mee, verder kan ik me niet voorstellen dat deze box slechte reviews heeft want ik heb nergens problemen mee.
Trouwens mijne loopt op de PLI image.
"Als je echter meer wil weten over deze box, google maar eff"

Ik ben superslechte reviews tegen gekomen op tweakers, maar dit slaat werkelijkwaar alles :)
En nota bene over een apparaat van €1000,-!!!!!!
Idd: "google maar effe" Schrijf dan geen review.
Aan iedereen die loopt te zeiken: Je kan ook netjes vragen naar meer informatie...
Je had beter voor de VU+ Duo kunnen kiezen je krijgt meer en dat voor de helft minder aan geld :) Helemaal als je dan ook nog is de PLI image erop zet.

[Reactie gewijzigd door FabiandJ op 9 november 2010 16:03]

Jij op PLI?
Ik heb tegenwoordig de iCVS draaien, loopt ook als een trein.
Had zelf toch wat problemen met PLI.

En ivbm deze review, ik kan helemaal geen reviews schrijven, maar was zo onder de indruk van deze box, dat ik er toch eentje wou maken...
dusjah :)