Apple iPhone X 64GB Zilver

Apple iPhone X 64GB Zilver Review

aniekje 31 januari 2019, 223 views Product gekocht

Apple iPhone X 64GB Zilver

de iPhone x (2017) is onder de Apple familie 1 van de meest krachtige iPhone's tot nu toe. Zeer geprijsd .. maar doet niet af van de premium bouw kwaliteit, design en rekenkracht.

Pluspunten

• OLED scherm
  • Draadloos opladen
  • FaceID
  • Batterij duur
  • Schakelen tussen apps is onwijs snel
  • Dubbele camera
  • Prachtig design

Minpunten

• Geen 3,5 m.m hoofdtelefoon jack
  • Erg kwetsbaar voor schade
  • Gebruiksvriendelijk

Welkom bij mijn eerste review op Tweakers!

Sinds eind 2018 ben ik trotse eigenaresse van de Apple iPhone X 64gb zilver / wit.

De iPhone bevat een krachtige A11 processor met 3gb RAM, dubbele camera aan de achterzijde met de mogelijkheid om krachtig 4K op 60fps te filmen. Een behuizing van staal en glas wat premium aanvoelt, na mijn mening een beetje zwaarder dan wat ik van een smartphone ben gewend.

Bij het uitpakken van de iPhone X kreeg ik te maken met het standaard pakket .. handleiding (kort), Apple stickers, Lightning oplaadkabel met stekker blok en een SIM pinnetje.

Toen ik mijn iPhone voor het eerst inschakelde viel me op dat het scherm verassend vooruit is gegaan in tegen stelling tot zijn voorgangers, wat logisch is gezien dit de eerste iPhone is met een OLED scherm.

Het installatie proces met IOS 11 draaiende ging vrij vloeiend, ik kwam al gauw bij het scherm waarbij ik mijn oude iPhone dichtbij de X moest houden om mijn bestanden, app's etc. over te zetten .. ik moest als het ware een gloeiend bolletje voor de camera houden van mijn iPhone X wat werd weergegeven op het oude toestel en de rest sprak voor zichzelf .. in no time was bijna alles weer ready to go!

Na het installate proces en de laatste puntjes op de i te gaan zetten was ik klaar voor het downloaden en realiseren van IOS 12 .. een veel verbeterde versie dan zijn voorganger (iOS 11), maar voor die tijd heb ik even bekeken hoe de iPhone het deed met de software waar hij mee is uitgebracht!

IOS 11 was voor mij bij voorgaande toestellen een tegenvaller, en op de iPhone X voelde het voor mij nog steeds niet als thuis komen wat ik wel bij IOS 10 en lager had .. na de update van IOS 12 te hebben geïnstalleerd was de iPhone helemaal naar wens .. heel simpel tussen app's schakelen, weinig tot geen 'hick ups' of bugs in mijn beleving, en ik tot heden nog steeds de zelfde top ervaring!

Ik gebruik vooral veel social media en mijn abonnement bij Apple Music is, en de X zorgt ervoor dat dit allemaal probleemloos kan. Alles laad snel, de muziekkwaliteit is verassend goed uit de speakers maar met mijn Sony hoofdtelefoon helemaal geweldig.

Veel vragen die ik voorbij zie komen via veel platformen zijn vragen zoals waarom de iPhone X zo geprijsd is .. dit komt omdat het OLED scherm nieuwer is, veel beter dan LCD en natuurlijk omdat er op dit toestel staal en glas is gerealiseerd. En natuurlijk zoals elk jaar weer .. is dit toestel geschikt voor dit jaar, en is het de upgrade waard ? :

Wanneer je van de iPhone 6s af komt en overstapt naar de X, heb je een wereld van een verschil! Dit simpelweg omdat er weer 2 jaar vernieuwing inzit en veel meer features! Wanneer je van een 7 of 8 komt is de overstap niet noodzakelijk en nodig gezien we prima uit de voeten kunnen met die devices in 2019 !

De iPhone XS, XS Max en XR zijn inmiddels al weer een poos uit en is dat dan de upgrade waard vanaf een iPhone X ? : Absoluut niet, het verschil is zeer minimum in de praktijk en het is in mijn beleving altijd het beste om niet een toestel te beoordelen op de spes en wat er geschreven wordt op basis van wat je van anderen hoort .. maar gewoon wanneer je het toestel een tijd hebt ervaart en hem gebruikt als je assistent voor het leven. Daarnaast ga je met de overstap bijv. van de iPhone X naar XR weer terug naar LCD, en ietsje dikkere randjes op het display.

Al met al zijn er zeer ruime keuzes in welke iPhone je het beste oppakken kan en de X is een top toestel en beveel ik zeker aan! Ook in 2019.

Heb jij ook een Apple iPhone X 64GB Zilver?