Devolo dLAN 550+WiFi Starter Kit Power

Specificaties Starterset • WiFi-N (2,4GHz) 300Mbps • 1x 1Gbps - Bekijk alle specificaties

Devolo dLAN 550+WiFi Starter Kit Power Review

Niek_ 30 januari 2019, 362 views Product gekocht

Devolo dLAN 550+WiFi Starter Kit Power

Devolo geeft als een van de weinige fabrikanten de garantie dat het product ook binnen een huishouden met 3-fase aansluiting werkt en ik kan dit beamen.

Pluspunten

• Werkt over 3-fase
  • Werkt over afstand van 30m
  • Pug&play, binnen een paar minuten werkend

Minpunten

• mogelijk de grootte van de stations

Na installatie van de 2 stations, 1x in een stopcontact in de meterkast bij de router en 1x in een stopcontact in de schuur werkte het geheel binnen 2 minuten. Supersimpel in te stellen. Belangrijkste voor mij was het werken over 3-fase. Wilde uitsluiten dat ik een toevalstreffer had (beide stations op dezelfde fase). Ik heb dit getest door in de schuur (ongeveer 30m 3-fase kabel tussen schuur en meterkast) nadat het geheel werkte op fase 1, de WCD's in de schuur op fase 2 te zetten. Nadat de stroom er weer op ging werkte het geheel binnen 30 seconden weer. Enorm simpel in gebruik. Als ik dan op zoek moet naar een nadeel dan zou het formaat van de stations een puntje kunnen zijn. Ze zijn ongeveer 10x5 en 5cm dik, wellicht in sommige situaties iets te groot.

Heb jij ook een Devolo dLAN 550+WiFi Starter Kit Power?