MSI Optix MPG27CQ Zwart

Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 144Hz • VA • 1ms - Bekijk alle specificaties

MSI Optix MPG27CQ Zwart Review

StarWolfer 28 januari 2019, laatste update op 28 januari 2019, 589 views Product gekocht

MSI Optix MPG27CQ Zwart

Goed product voor een redelijke prijs. Wat mij betreft een goede 27'' 1440p 144hz monitor. Alleen de DisplayPort kabel aansluiten viel me erg tegen.

Pluspunten

• Hoge refresh rate (144hz)
  • Mooi strak design
  • Geen dode pixels af fabriek
  • 4 zelf in te stellen quick-menu's en 1 uitgebreid menu
  • 1ms
  • 1440p
  • Veel aansluitmogelijkheden op achter- en zijkant van monitor
  • RGB led aan voor en achterzijde

Minpunten

• Helderheid standaard erg fel
  • Displayport aansluiten kostte even wat moeite
  • Lichte backlight bleed (bij volledig zwarte achtergrond)
  • Geen speakers

Zeer solide monitor. Stevige voet (vereist wel wat ruimte op je bureau, kijk goed naar de afmetingen of hij wel past), is goed te draaien, en kan behoorlijk wat cm's in hoogte versteld worden. Erg mooi design en prachtig beeld af fabriek (mijn mening).
Omdat de monitor bij mij niet naar een muur staat, vind ik de RGB led aan voor- en achterzijde prima & zelfs wel leuk. Het stoort niet, en het is indien gewenst volledig uit te zetten in het menu.

Ik had de eerste 15 minuten wat problemen om de display port te laten werken. Ook de HDMI aansluiting geprobeerd, en deze aansluiting paste zowel in de monitor als in mijn kast een stuk beter/makkelijker. Uiteindelijk is de aansluiting via Displayport wel gelukt, wat ook echt nodig was om de 144hz te krijgen (HDMI gaat maar tot 120hz).

De helderheid moest ik flink terugschroeven. Standaard staat hij op 80%, maar dat deed mij zelfs pijn aan de ogen, heb hem nu tussen de 0 & 30% staan, afhankelijk of ik aan het surfen of gamen ben. De helderheid aanpassen gaat makkelijk dankzij het quick-menu, waar ik hem als optie heb tussen gezet.

De minpunten zoals aangegeven zijn puur ter informatie, geen van deze opties stoort mij.

Foto's zien ? Laat me weten.

Heb jij ook een MSI Optix MPG27CQ Zwart?

heb je toevallig deze monitor gekalibreerd en zo ja wil het het profiel delen?
Nee, niet gekalibreerd. Dit model zou af fabriek al beter presteren dan de MAG27CQ, dus heb er niet aan gezeten.
oke nog een vraagje als ik freesinc aanheb gaat mijn monitor flickeren heb jij daar ook last van?
Ik heb (nog) een GTX970. Deze ondersteund geen Freesync/G-sync, dus ik zou het helaas niet weten.
Beste @StarWolfer, zou je eventueel een aantal foto's kunnen maken van de backlight bleed? Ben in de markt voor een nieuw scherm, en dit is zeker wel een kanshebber namelijk.
Hierbij. https://mgjn.home.xs4all.nl/Optix_MPG27CQ/

Op foto 3 en 4 zou je het het beste moeten kunnen zien. Ter info. Hij staat op 10% helderheid. 's avonds trek ik niet meer dan dat aan mijn ogen :)

[Reactie gewijzigd door StarWolfer op 25 februari 2019 13:59]