Gigabyte AORUS M5

€ 44,90
Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 16.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Gigabyte AORUS M5 Review

Pc_Tech_News 22 januari 2019, laatste update op 22 januari 2019, 493 views Product gekregen

Gigabyte AORUS M5

deze high-end muis heeft vele opties voor dit bedrag!. De muis heeft opties zoals: het gewicht aanpassen, dpi tot 16000 in te stellen en niet te vergeten RGB in te stellen. Dit is naar mijn mening kwalitatief gezien een erg degelijke muis met veel high-end opties!

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • vele rgb opties
  • gewicht te veranderen
  • dpi profielen (4) tot 16000dpi
  • dpi button op de muis (switch tussen je 4 profielen.

Minpunten

• kabel (gesleeved had mooier geweest)

Vandaag gaan we een muis bekijken van AORUS, de AORUS M5. Het is een high-end product uit de gaming line van AORUS. Hij ziet er op de plaatjes strak uit met vele opties, laten we gaan bekijken wat deze muis te bieden heeft!
Ik test mijn producten altijd 2 weken voordat ik een review schrijf zodat ik goed gewend ben aan de muis en daarna een oordeel kan schrijven.

Opbouw review:
Specificaties
Wat zit er in de doos en eerste impressie
Bouw knoppen en gewicht
Software, dpi en RGB
Praktijk

Wat zit er in de doos en eerste impressie

Laten we eerst gaan kijken naar de verpakking van de muis. De verpakking ziet er strak en gaaf uit als je het mij vraagt. Op de voorkant van de verpakking zien we een afbeelding van de muis, met een paar specificaties van de muis. Op de zijkanten van de verpakking staan garantie codes en een grote afbeelding van RGB Fusion (de software voor RGB, kom ik later op terug). Op de achterkant van de verpakking staat de uitleg van de knoppen en functies die ze hebben/kunnen krijgen.

Wanneer we de verpakking openen, dan is het eerste wat we zien; de muis! De muis heeft een strak design met in het midden een onderdeel vervaardigt uit metaal . Erg tof om te zien dat de muis in het midden een stukje aluminium heeft, zie je niet vaak bij ander muizen.
verder zijn in de doos de gewichtjes te vinden om de muis zwaarder te maken en een extra setje voetplakkers voor onder de muis.
Mijn eerste impressie is goed en het voelt als een echte premium muis, met vele opties op het eerste gezicht.

Bouw knoppen en gewicht

Als we de muis bekijken zien we meteen de linker en rechter muisknop, en de dpi knoppen in het midden. Zoals eerder vermeld valt het meteen op dat er een metalen stuk zit tussen de linker en rechter muis button, dit geeft een premium uitstraling.

Aan de zijkanten is een patroontje gemaakt van rubber om extra grip te geven, persoonlijk merk ik tijdens het gamen er niet zo heel veel van (ik heb ook nooit klamme handen). Natuurlijk is dit een mening en kan dit per persoon verschillen.
Verder is de muis gemaakt van plastic dat stevig aanvoelt en niet snel krast. Het plastic is geen goedkoop plastic dat te vinden is bij een 5 euro action muis. Het plastic voelt stevig en zelfs na een lange tijd gamen geeft het geen zweethanden. Stel dat gebeurd wel heb je de rubberen grip patronen aan de zijkanten van de muis. De kabel is 1.8 meter lang en gemaakt van rubber. op de usb aansluiting is het logo van AORUS verwerkt, toch een leuk accentje.

Gewicht
Iedereen vind een ander gewicht muis fijn, zelf houd ik meer van de iets lichtere muizen. De AORUS M5 bied meer dan genoeg mogelijkheden om te kiezen welk gewicht jij fijn vind om te gebruiken. Het is mogelijk om het gewicht te veranderen tussen: 118g-130.5g. De gewichten kunnen op verschillende plekken gepositioneerd worden. Zo kun je de perfecte balans vinden die het best bij jou past
Deze feature kan handig zijn voor bijvoorbeeld: gamen, internetaken en mailtjes schijven. Dit vind ik wel een van de beste pluspunten van de muis.
Het gewicht is te veranderen door aan de onderkant van de muis een klepje eraf te halen. Dan is het mogelijk om gewichtjes te verdelen op de plekken waar je meer of juist minder gewicht wil hebben. Op het moment wanneer er gegamed gaat worden met de muis, dan kunnen er gewichtjes uit de muis gehaald worden zodat deze makkelijker en sneller te bewegen is.

Software, dpi en RGB

Software
De software is makkelijk te installeren via de gigabyte website. Je klikt aan welk product je hebt en kan zo alle drivers/ software downloaden die nodig zijn. Bij dit product is dit RGB Fusion om de ledverlichting te bedienen.

RGB
Als we gaan kijken naar RGB dan heeft deze muis extreem veel mogelijkheden zoals: Static, Pulse, Flash, double flash, Color cycle en color wave! De M5 heef meer opties dan de vorige uitgebrachte muis (AORUS M3),Die heeft minder RGB opties dan de M5. De muis heeft verschillende RGB patronen die ingesteld kunnen worden in de software van AORUS (RGB fusion).
De RGB is gemakkelijk in te stellen door de software, vele opties om ook eigen patronen te maken. De muis kan de laatste opgeslagen RGB en DPI instellingen onthouden doordat de muis onboard memory heeft. Hierdoor is het erg makkelijk is om hem op meerdere apparaten te gebruiken zonder de software elke keer te hoeven downloaden en in te stellen.
hier een filmpje van de rgb opties:

Dpi
De DPI is makkelijk in te stellen door gebruik te maken van de software van AORUS. De dpi is in te stellen met stapjes van 50 omhoog, tot 16000. Er zijn 4 verschillende profielen standaard in te stellen zoals op de foto getoond hier beneden. Wanneer de 4 profielen dpi ingesteld zijn, is het makkelijk om daarop te switchen. Door de dpi knoppen op de bovenkant van de muis. Door op de knoppen te klikken is het mogelijk om tussen de 4 profielen te switchen. Op de linke voorzijde van de muis is een led indicatie welk profiel is gekozen.
Welke dpi je fijn vind is per persoon verschillend, persoonlijk heb ik hem vaak tussen de 2000 en 2200. Om te kijken welke dpi je fijn vind is het gewoon veel uittesten en kijken wat het fijnst werkt.

Praktijk

In de praktijk is deze muis erg fijn voor meerdere doeleinden. Je kan er geweldig op gamen (wie had dit nou niet verwacht…!) en natuurlijk dagelijkse dingen doen zoals mailtjes schrijven, internet browsen etc.
Wat ik persoonlijk erg fijn vind zijn de verschillende dpi instellingen, deze zijn erg handig voor gamen en door 1 knop is hij weer ingesteld voor internet browsen, mailtjes schrijven en andere dagelijkste taken.
Zelf gebruik ik de extra gewichtjes niet erg veel, door gebruik van de muis te maken merk je al snel waar je een extra gewichtje (‘s) wil plaatsen. Erg handig voor de eerste keer proberen maar op een gegeven moment verander je de gewichtjes minder snel.

De ledverlichting is makkelijk in te stellen via de software (RGB Fusion). Ik heb de led lichtjes vaak aangepast voor wanneer ik aan het gamen was of gewoon dagelijkse taken zoals interneten, mailtjes schrijven of een review schrijven De patronen die voor geïnstalleerd waren vond ik erg gaaf en zijn makkelijk te veranderen naar eigen smaak met verschillende kleuren.

Kortom: deze high-end muis heeft vele opties voor dit bedrag!. De muis heeft opties zoals: het gewicht aanpassen, dpi tot 16000 in te stellen en niet te vergeten RGB in te stellen. Dit is naar mijn mening kwalitatief gezien een erg degelijke muis met veel high-end opties. Dus mocht je op zoek zijn naar een kwalitatief goede en degelijke muis bestaande uit premium materiaal, veel verschillende opties, inclusief RGB-verlichting en ook nog eens voor een relatief lage prijs? Dan zou ik zeker deze muis overwegen!

Heb jij ook een Gigabyte AORUS M5?