1 review

TP-Link JetStream T1700G-28TQ

Specificaties 24x Ethernet 1Gbps - Bekijk alle specificaties

TP-Link JetStream T1700G-28TQ Review

TakeMeNL 22 januari 2019, laatste update op 5 juni 2019, 266 views Product gekocht

TP-Link JetStream T1700G-28TQ

Prima 10Gb core switch voor een redelijke prijs. Stackable met meerdere units om meer bandbreedte te krijgen. Verder lekker veel 1Gb poorten.

Pluspunten

• Fanless
  • 10Gb sfp+ voor redelijke prijs
  • Rackmount
  • Geen vendor lock SFP+

Minpunten

• Rev2.0 web interface loopt wel eens vast
  • Automatisering lastig

Features Score: 4
Te beheren via Web/SshTelnet.
Al word er met SSH wel gewerkt met een oude slechtere encryptie, maar voor alleen config aanpassingen is dat prima.

Stevige metalen case met rubberen voetjes als je hem niet in een rack wilt hangen.
Het product is 1U en neemt kwa diepte niet veel ruimte in beslag. Mocht je er nog een server achter willen hangen is dat dus mogelijk.

Switch geeft, in mijn geval, wel veel CPU 90% warnings. Dit heeft te maken met SNMP polling voor bijvoorbeeld network tracking/logging.

Automatiseren is helaas bijna niet mogelijk door beperkingen via ssh/telnet.
Dit omdat en gebruik word gemaakt van paging voor lange teksten. Je moet dus rare truckjes uithalen om alle info op te halen. TP-Link wil/kan dit voor de Rev2.0 niet oplossen met een firmware update.
Dit word zou met een firmware update voor de Rev3.0 wel opgelost moeten zijn. Echter kan ik nog niet de Rev3.0 in Nederland krijgen.

Naar mijn inzien zijn er geen speciale SFP+ modules nodig om dat werkend te krijgen. Zelf heb ik Ubiquiti en TP-Link modules.

Heb jij ook een TP-Link JetStream T1700G-28TQ?