Sony KD-43XE8005 Zwart

Sony KD-43XE8005 Zwart Review

Koster010 20 januari 2019, laatste update op 11 april 2019, 59 views Product gekocht

Sony KD-43XE8005 Zwart

Strak design, scherp beeld en (na beetje tunen) realistische kleuren. Android-tv was niet nodig maar nice-to-have, valt tegen omdat dit volledig de weg kwijtraakt zonder statisch ip-adres, en chromecast werkt helemaal niet. Zwarttinten zullen nooit perfect zijn op een lcd-tv maar waren op mijn 10 jaar oude tv 10x beter.

Pluspunten

• scherp beeld, ook 1080p input
  • realistische kleuren
  • strak (onopvallend) design

Minpunten

• dramatisch slechte zwarttinten
  • haperend Android-systeem
  • HDR heeft geen zichtbaar effect

Goede tv voor 600E, maar Android tv stelt erg teleur. Had ik ook helemaal niet nodig, heb een goede pc staan en had dus alleen voldoende HDMI aansluitingen nodig, maar tv's zonder Android waren er gewoon niet. Heb de tv wel op internet aangesloten maar dat blijkt vrij zinloos. Geïnstalleerde apps verdwijnen ineens uit het startmenu (ik heb bijvoorbeeld Spotify geïnstalleerd maar als ik dat wil openen moet dat meestal via de playstore) en soms is de verbinding (via netwerkkabel) ineens helemaal kwijt. Er is een helpmenu dat dan een paar minuten laadt maar blijkbaar niet op het idee komt om het ip-adres opnieuw aan te vragen. Ik mag hopen dat Sony goed betaald wordt door Google om deze rotzooi erop te zetten en dat dat de prijs tenminste nog gedrukt heeft...

Grootste teleurstelling zijn wel de zwarttinten; meestal merk je daar weinig van maar bij heel donkere beelden kijk je al gauw naar een grijze waas, De "Advanced contrast enhancer" optie biedt soms uitkomst maar raakt wel de weg kwijt zodra er ondertiteling in beeld komt; het hele beeld licht dan ineens op wat het probleem nog veel erger maakt.

HDR is een wassen neus, deze tv kan het signaal verwerken maar het scherm is bij lange na niet goed genoeg om daar echt iets van te zien.

Samenvattend wel een goede tv voor het geld, maar als je echt iets verwacht van HDR of Android zul je wat meer moeten uitgeven (ervan uitgaand dat Adroid dan wel werkt...).

Heb jij ook een Sony KD-43XE8005 Zwart?