Epson EcoTank ET-3700

Epson EcoTank ET-3700 Review

jor177 20 januari 2019, 892 views Product gekocht

Epson EcoTank ET-3700

Printen, printen en nog 's printen. In onze digitale wereld blijf ik nog altijd verknocht aan een gebleekt stukje dode boom met inkt erop. Deze EPSON ET-3700 doet in ieder geval z'n best om dat proces - van het spuiten van inkt - zo goed mogelijk uit te voeren.

Pluspunten

• Automatisch dubbelzijdig
  • UTP-port
  • Mooie interface

Minpunten

• Het blijft inkt, dus resolutie blijft laag.

Inktverbruik Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 3
De keuze om deze printer aan te schaffen naast de EPSON ET-2650 die ik al heb was vanwege het feit dat hij een hogere resolutie kan behalen dan de ET-2650 en hij daarnaast ook over automatisch dubbelzijdig printen beschikt. Daarnaast ben ik sinds de aanschaf van de ET-2650 weer iets enthousiaster geworden over inktjets (printers die inkt gebruiken) dan voorheen aangezien het EcoTank principe heel erg prettig werkt.

Voorheen zat ik met laserprinters die weliswaar in een zeer hoge resolutie kunnen afdrukken, maar ook gewoon na verloop van tijd nieuwe toners nodig hebben. Aangezien die toners ook niet erg goedkoop zijn, en de laserjet printers zelf ook per defintie groter zijn dan inkjet-printers, ben ik naar alternatieven opzoek gegaan.

Nu, deze ET-3700 kan qua gebruiksgemak de strijd aangaan met een professionele laserprinter voor thuisgebruik. Het bijvullen van de tanks is echt dummy-proof gemaakt. Je kan namelijk niet per ongeluk de zwarte inkt in het reservoir voor de blauwe inkt doen aangezien er speciale sluitingen zijn gemaakt voor iedere kleur.

Wat betreft gebruiksgemak ik dit apparaat ook echt een aanrader. Ik hang hem gewoon met een UTP-kabel aan m'n netwerk zonder daarbij dat vervelende Wi-Fi te hoeven gebruiken, vervolgens even de drivers installeren en klaar is kees.

Je moet wel rekening houden met het feit dat het even kan duren voordat je een document met veel pagina's van de uitvoerlade kan pakken aangezien hij niet de snelste is.

Heb jij ook een Epson EcoTank ET-3700?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden