Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Windforce OC

Specificaties 11GB GDDR6 • 3x DP, HDMI - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Windforce OC Review

oliver75 12 januari 2019, laatste update op 12 januari 2019, 402 views Product gekocht

Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Windforce OC

Prima werkende videokaart

Pluspunten

• snel
  • stil
  • stabiel
  • erg goed te overklokken

Minpunten

• te forse prijs

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik heb deze videokaart in oktober 2018 gekocht bij Alternate. Een ander model was helaas niet beschikbaar dus heb ik deze aangeschaft.

Mijn specs:

i7 8086K op 5.0 GHZ
16 GB DDR4 Vengenance pro
Corsair H150i RGB waterkoeling
ASUS Maximus Hero X mobo
Corsair RM850x voeding
Corsair 570X behuizing
AOC AGON 27inch Gsync 165Hz

De kaar is nagenoeg stil en onder load hoor je de kaart wel, alleen het is niet storend tijdens gaming.
De prestaties zijn erg goed. Standaard is de GPU 1890 Mhz, en kon ik deze zonder het voltage aan te passend de GPU opkrikken naar 2100 MHz.

Battlefield 5 is op 1400p werkzaam en geeft dan gemiddeld 140 FPS.
Als je RTX aanzet, dan zakt de FPS naar rond de 70. Een flinke drop, maar goed 70 FPS is ook prima te doen als je RTX wilt aanhebben.
De temperatuur van de GPU is onder full load bij BF5 73 graden, en bij +210MHZ OC 82 graden Celsius. De fans draaien dan op 85%

Voor mij is de kaart meer dan prima, en zijn er geen problemen geweest. Over de prijs hoef je het natuurlijk niet te hebben, die is voor de 2080ti gewoon te hoog.

Heb jij ook een Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Windforce OC?