Optoma ZD302 Review

MoiZie 4 januari 2019, 86 views Product gekocht

Optoma ZD302

4 stuks gekocht toen de prijs even naar ~25 euro dipte. Dán is het opeens leuk om 3D te kijken thuis. Lichte brillen, zitten goed op mijn grote hoofd. Passen goed over meerdere brilmonturen, ook vrij grote. Accuduur 3 uur ongeveer. Laden gaat via proprietaire aansluiting

Pluspunten

• licht
  • past over meerdere brillen
  • past op zowel smal als breed hoofd, klemt niet

Minpunten

• accuaansluiting 'proprietair'
  • prijs fluctueert enorm; wachten loont!

Ik heb al jaren getwijfeld over 3D en of ik het fijn zou vinden om films op die manier te bekijken. Omdat ik via een beamer kijk was de mogelijkheid om 3D te kijken wel aanwezig, maar zou het via speciale brillen moeten gaan. Destijds waren die dingen nog rond de 80 euro per stuk; als ik met wat vrienden film kijk, zou ik dus bij 4 stuks 320 euro kwijt zijn geweest! Dat zou bijna de helft van het bedrag van de beamer zelf zijn, dus dat vond ik iets te gortig... Toch jeukte het, en toen ik ze bij si computers voor 27 euro per stuk zag, twijfelde ik geen moment en ben ik sindsdien de eigenaar van 4 DPLink 3d brillen van optoma!

Wauw. Star Wars is nog vetter in 3D haha. Natuurlijk, de beeldhelderheid neemt met 50% af en ook de (H-SBS) horizontale resolutie; maar, kniesoor die daar op gaat zitten letten in een goed verduisterde (lamp naar non-eco mode en klaar) ruimte.

De brillen zitten goed, ik heb een vrij groot hoofd (helmmaat XL) maar ondanks dat knellen ze niet. Een smal hoofd-persoon ( :P ) had ook geen problemen met het afvallen of verschuiven van een bril bij rondkijken.

Ook de 3D hoeken zijn prima; overal in de kamer zie je 3D, geen positie afhankelijkheid dus!

De accuduur is het enige echte minpunt; maar dat is logisch bij dit gewicht. Als dat naar 5 uur kan gaan in toekomstige modellen, kan je echt een mooie filmavond hebben; nu is het na elke film toch weer een lange tijd aan de lader, die overigens op elke usb aansluiting werkt, maar wel een eigen soort miniUSB stekker heeft. Gelukkig heeft mijn Nikon DSLR ook zo'n aansluiting, dus heb ik nu allemaal extra kabels! Waarom extra kabels? Nou, elke bril wordt geleverd met een eigen opbergzakje, brillendoekje en oplaadkabel. Uitstekend dus.

Op naar vele uren genieten!

Heb jij ook een Optoma ZD302?